HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Kde výstavba viazne?

09.02.2019, 23:00
O sporoch sa rozhodne do konca februára.

Olej do ohňa priliala aj kritika ministra dopravy Árpáda Érseka voči rozhovoru šéfa Dúhy Miroslava Remetu s novinármi, odôvodnenie meškania nepredvídateľnými geologickými podmienkami či vymáhanie 50 miliónov eur manažérmi Salini Impregilo od rezortu dopravy.

Suma má predstavovať nároky za práce navyše, podľa Érseka ich však teraz firma nevie vôbec vydokladovať.

Osud dokončenia diaľnice medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou tak nie je známy.

Dúha a Salini Impregilo sa snažia s diaľničiarmi dohodnúť na novom usporiadaní vzťahov, čo majú oznámiť do konca februára, kedy uplynie stavebný míľnik. Spory už rieši aj medzinárodná komisia.

Do centra pozornosti však teraz vstupujú aj subdodávatelia. Tí mali od roku 2017 písať listy NDS a ministrovi dopravy z dôvodu ich nevyplatenia.

Viacerí preto zo stavby odchádzajú či ich prepúšťajú a na stavbe tak pracuje čoraz menej robotníkov, čo len meškanie predlžuje .

01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
12. máj 2024 08:37