StoryEditor

Drahota pomáha značkám reťazcov. Presadzujú sa čím ďalej, tým viac vďaka inflácii

12.05.2022, 10:09

V Česku sa privátne značky tešia čoraz väčšej obľúbe. Uvedomujú si to aj maloobchodníci, ktorí pravidelne rozširujú svoj sortiment.

Pod ťarchou všeobecného rastu cien sa mnohé domácnosti preorientovali na úsporný režim. Výsledkom je, že predajcovia privátnych značiek preberajú čoraz väčšiu časť ich výdavkov na potraviny a drogériu. „Podľa dostupných údajov si už minulý rok ukrojili približne štvrtinu z rozpočtu domácností. Možno očakávať, že tento podiel sa v tomto roku ešte zvýši,“ hovorí Pavel Rochowanski, partner spoločnosti KPMG.

Každý s inou stratégiou

V súčasnosti každý z veľkých domácich maloobchodníkov ponúka svoje vlastné značky, líši sa len rozsah ich používania. Čaro privátnych značiek už objavili aj veľké potravinárske e-shopy, ako sú Rohlik alebo Košík.

„Väčšina obchodných reťazcov má vo svojej ponuke privátne značky a rozširuje svoje portfólio, často o rôzne špecializované rady. Niektorí maloobchodníci na nich postavili svoju stratégiu,“ potvrdzuje Tomáš Drtina, riaditeľ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Influencerka Karolína Shawty: Ľudia o mne nevedia, že dokážem uloviť rybu či založiť oheň 02 - Modified: 2024-05-07 13:37:50 - Feat.: - Title: Spotreba domácností by mala rásť, reálne mzdy sa vracajú k rastu 03 - Modified: 2024-05-07 07:14:01 - Feat.: - Title: Tržby maloobchodu v marci vzrástli o pol percenta, najpomalšie od začiatku roka 04 - Modified: 2024-04-26 07:43:59 - Feat.: - Title: Ceny v domácnostiach zamestnancov v marci medzimesačne vzrástli o 0,1 percenta 05 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
14. máj 2024 14:08