StoryEditor

Spoločnosť UPC zákazníkom vyhovela

05.06.2003, 00:00
UPC Slovensko nemôže konať "svojvoľne", lebo jej činnosť podlieha regulácii a kontrole štátnej správy. UPC je štandardný telekomunikačný operátor a ceny za svoje služby má stanovené v súlade s platnou cenovou reguláciou. Spoločnosť rokovala so svojimi zákazníkmi, vyhovela im a poskytla celoplošnú vernostnú zľavu.
Vernostná zľava sa však vzťahovala na všetkých zákazníkov rozšíreného súboru. Občianska iniciatíva, ktorá reprezentovala záujmy klientov, ju akceptovala ako konečné riešenie svojich požiadaviek. Zľava bola poskytnutá celoplošne a predstavitelia iniciatívy svoje stanovisko zverejnili. Je pravda, že UPC pozýva na osobné stretnutie klientov, ktorí o to prejavia záujem, ale to nie je neštandardný marketingový postup. Spoločnosť bude aj naďalej povzbudzovať svojich klientov, aby sa s akýmikoľvek žiadosťami, sťažnosťami alebo podnetmi obracali na zákaznícke strediská. Platné ceny za káblovú televíziu UPC sú stanovené v súlade s cenovou reguláciou Telekomunikačného úradu a ich výška je opodstatnená. UPC Slovensko stanovila dokonca nižšie ceny, ako jej umožňovala regulácia. UPC je štandardný telekomunikačný operátor, ktorý nepostupuje inak, než ktorýkoľvek domáci alebo zahraničný prevádzkovateľ telekomunikačnej siete.
S ohľadom na uvedené fakty nie je pravda, že UPC Slovensko "vyhovelo len asi 2 500 klientom, ktorí o vyrovnanie písomne požiadali". Táto informácia nepochádza z oficiálnych zdrojov a nezodpovedá skutočnosti. Takisto nie je pravda, že UPC "zneužíva svoje postavenie na trhu a prakticky si vynucuje neoprávnený majetkový prospech". UPC podniká v 28 mestách na Slovensku a takmer vo všetkých má konkurenciu. Autor článku napáda UPC aj preto, že zákazníkom "naďalej príjem káblovky odpája". UPC odpája iba neplatičov, a to presne tak, ako odpája telefóny neplatičom prevádzkovateľ telefónnej siete.
UPC bude naďalej postupovať štandardne, v súlade so zákonmi a požiadavkami nezávislých regulačných orgánov. Našim klientom odporúčam, aby sa v prípade ďalších otázok obrátili na svoje zákaznícke stredisko alebo infolinku UPC Slovensko.

Mohli si pripočítať mieru inflácie

Roman Vavro, hovorca Telekomunikačného úradu SR
Ceny, ktoré ste uviedli, Telekomunikačný úrad vypočítal ako maximálne prípustné (podľa rozhodnutia o regulácii cien) pre potreby cenovej kontroly. K týmto cenám si spoločnosť neskôr mohla pripočítavať mieru inflácie. Od polovice roku 2002 platí nové rozhodnutie o regulácii cien. Podľa tohto rozhodnutia sú všetci poskytovatelia služieb "káblovej TV" povinní stanoviť si ceny, ktoré vychádzajú z ekonomicky oprávnených nákladov a primeraného zisku. V ďalšom období si budú môcť pripočítavať mieru inflácie.
Preplatky a nedoplatky nemá v kompetencii Telekomunikačný úrad SR. Pokiaľ nedôjde k vzájomnej dohode medzi poskytovateľom a zákazníkom, môže sa ktorákoľvek zo zmluvných strán obrátiť na príslušný súd. V spoločnosti UPC momentálne prebieha kontrola...
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. máj 2024 19:15