Liberalizovať trate sa nedarí ani ministerstvu dopravy pod vedením Andreja Doležala. O atraktívnu železnicu na juhu prejavil záujem len štátny dopravca.
Železničná cesta medzi Bratislavou a Komárnom má síce len jednu koľaj, pohyb vlakov po nej je však úctyhodný. Z útlmu ju dostali žlté vlaky českého súkromníka RegioJet, ktorý tu jazdil do konca minulého roka. V decembri mal na trať nastúpiť riadne vysúťažený nový alebo staronový dopravca.
Situácia sa však zmenila po tom, čo prvá súťaž vyhlásená bývalým ministrom Árpádom Érsekom stroskotala na krátkych lehotách.
Nová súťaž mala po opakovanom predĺžení termínov dobehnúť na konci apríla. Hlava rezortu Andrej Doležal však oznámil ďalšie fiasko.
“Dostali sme jednu ponuku od Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá výrazne prekračovala naše očakáva...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi
02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje
03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť
04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur