StoryEditor

Slováci sú veľkí kávičkári

26.11.2007, 06:24
Autor:
TASRTASR
Väčšina Slovákov si nevie predstaviť deň bez chutnej kávy. Stále viac spotrebiteľov nakupuje instantnú kávu. Podľa prieskumov spoločnosti GfK Slovakia ju ľudia kupujú častejšie a vo väčších množstvách ako v minulosti. Z nákupného košíka tak vytláčajú klasickú mletú kávu.

Celkovo však spotreba kávy v domácnostiach mierne klesá. Je to spôsobené aj tým, že milovníci kávy zvyknú chodiť na dobré presso či cappuccino do kaviarní. Ich návštevnosť v posledných rokoch rastie hlavne vo väčších mestách.

Instantná káva a kávové špeciality ako napríklad cappuccino či špeciality typu "2 v 1" sa tešia stále väčšej obľube. Zatiaľ čo v roku 2004 tvorili 35 percent z celkových výdavkov domácností na nákup kávy, v roku 2007 ich podiel stúpol o 12 percent.

Na Slovensku je tiež percentuálne viac domácností kupujúcich instantnú kávu ako v Českej republike alebo v Maďarsku. Intenzita nákupov instantnej kávy je dokonca po Poľsku druhá najsilnejšia spomedzi krajín strednej a východnej Európy.

Nákupy instantnej kávy preferujú skôr mladšie domácnosti žijúce vo väčších sídlach. Mletú kávu kupujú viac staršie domácnosti na vidieku. Rozdiel je aj v mieste nákupu. Kým instantnú kávu kupujú spotrebitelia najmä v modernejších typoch predajní (hypermarkety, supermarkety, diskonty), mletá káva ide na odbyt najmä v menších predajniach.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
28. apríl 2024 21:35