StoryEditor

Korpulentný Golf vie očariť

08.08.2005, 00:00

Ak sa povie "plus", vždy to znamená prídavok. Takto príznačne pomenoval Volkswagen svoj "nafúknutý" Golf. Ten ponúka zákazníkovi v každom ohľade viac. Viac priestoru, dynamiky i potešenia z jazdy. Toto konštatovanie neberte ako klišé. Naozaj je to vyjadrenie schopností nového modelu, ktorý nemecká automobilka zaradila medzi klasický Golf a, povedzme, Touran. Aj keď samotný výrobca ani importér toto prirovnanie príliš neobľubujú.
Golf Plus má v porovnaní s klasickým Golfom väčší priestor v kabíne: pasažieri nad hlavou získavajú dva cm, v oblasti pliec ďalšie dva a na zadných sedadlách majú o 2,5 cm viac miesta na kolená. Tí, ktorí radi šoférujú z vyššej pozície, si určite ihneď všimnú, že sedadlo je vyššie ako v doterajšom Golfe (o 7,5 cm), čo však pre vyššie postavy môže znamenať aj nevýhodu.

Klasika v štýle VW
Hoci je volant nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, privítali by sme väčšie rozpätie posunu na výšku; inak má šofér ruky vysoko, v neprirodzenej polohe. Prístrojový panel sa nevymyká tradičnej klasike značky VW, modro-červené podsvietenie prehľadných kruhových prístrojov pri nočnej jazde je naozaj efektné. V strope sa osvedčilo vyklápacie puzdro na okuliare i bodové svetlá, pred spolujazdcom klimatizovaná odkladacia priehradka a pod prednými sedadlami praktické dostatočne rozmerné zásuvky. Chladený je dokonca aj úložný priestor pod lakťovou opierkou medzi prednými sedadlami.
Pochváliť treba tiež ventilačnú sústavu, najmä štyri okrúhle dvojice vetracích otvorov na palubnej doske, čo umožňuje skutočne na mieru nastavené vetranie v kabíne. Samotná palubná doska však zbytočne pôsobí masívne, väčšia štíhlosť by jej pristala viac.

Variabilný priestor
Usporiadanie sedadiel v kabíne v kombinácii s batožinovým priestorom (s dvojitým dnom) ponúka viacero možností variabilného prestavania priestoru. Zadné sedadlá možno posúvať, ich operadlá sklopiť, pričom ich môžete aj celé prestaviť takmer do roviny. Sklápateľné je dokonca aj operadlo spolujazdca vpredu. Pri tradičnej nemeckej precíznosti nás prekvapilo, že zadné (piate) dvere bolo treba pri zatváraní poriadne pribuchnúť.

Senzory zasahujú
Aké sú jazdné vlastnosti nového Golfu Plus? Veľmi rýchlo sme si zvykli na účinné kotúčové brzdy - vpredu s vnútorným chladením. Koncepcia aktívnej bezpečnosti je v Golfe Plus na štandardne vysokej úrovni. Senzormi riadený elektronický stabilizačný systém zasiahne do režimu motora a brzdovej sústavy v priebehu milisekúnd, a tým zabráni, aby auto stratilo stabilitu. ESP je za príplatok, avšak protipreklzový systém ASR dodáva výrobca sériovo. Vzhľadom na vyššie ťažisko si však na nakláňanie vozidla pri razantnom prejazde zákruty treba zvyknúť. Aj keď nízkoprofilové pneumatiky toho veľa vydržia.

Úsporný diesel
Testovali sme verziu s mimoriadne hospodárnym dieselovým motorom TDI. Tieto motory využívajú technológiu čerpadlo - dýza a skutočne sme na diaľnici dokázali udržať spotrebu do piatich litrov, pričom sme maximálne atakovali rýchlostný limit. Keď sme jazdili so zapnutým tempomatom stokilometrovou rýchlosťou, spotreba dokonca klesla na neuveriteľných 3,5 litra! Kombinovaná sa pohybovala - podľa režimu jazdy - okolo 5,5 litra, ba na rovine bola chvíľami iba 5,3 l/100 km. Pozoruhodné je, že nami zistené hodnoty korešpondujú s údajmi výrobcu, čo je istotne lákavá vizitka podávaná zákazníkom.

Naše odporúčanie
Dizajn karosérie korpulentnejšieho (v dobrom zmysel slova) vymaňuje Golf Plus z okukanej klasiky vozidiel VW a priestorová ponuka je silným argumentom. Keďže aj jazdné vlastnosti sú na dobrej úrovni, môžeme predpokladať, že vzbudí záujem širokého okruhu klientely. Je vhodný pre rodiny i pre malých podnikateľov. V testovanom vozidle bola namontovaná deliaca mriežka, čo znamená, že Golf Plus sa predáva aj s možnosťou odpočítania DPH.
Cenové rozpätie je veľmi široké: základná verzia Golf Plus 1,4 Trendline je za 632-tisíc korún, testovaný Golf Plus Sportline sa predáva za 834-tisíc a keď k tejto cene pripočítame príplatkové vybavenie (deliaca stena, stmavené sklá, tempomat, hmlovky, cúvacie senzory), výsledná cena je 950-tisíc.

TECHNICKÉ ÚDAJE
VW Golf Plus 1,4 1,6 FSI 1,9 TDI 2,0 TDI
Objem motora, cm3  1390 1598 1896 1968
Výkon, kW/k 55/75 85/115 77/105 103/140
Krútiaci moment, Nm 126 155 250 320
Max. rýchlosť, km/h 161 189 183 202
Zrýchlenie 0 – 100 km, s  16,2 11,8 11,9 9,7
Komb. spotreba, l/100 km 7,2 7,3 5,5 5,8

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. apríl 2024 04:44