StoryEditor

Už nie drsný chlapík, elegán

05.11.2006, 23:00
Audi A6 allroad quattro sa na všetkých cestách cíti v pohode.

Prvá generácia modelu Audi allroad quattro bola predstavená v roku 2000 a Nemci s ňou zaznamenali prekvapivo veľký úspech. Nápad ponúknuť motoristom ľahký offroad postavený na báze kombi vyššej strednej triedy možno s odstupom času označiť za geniálny, a to aj napriek tomu, že bol asi len z núdze cnosť. Fabrika Audi totiž na rozdiel od Mercedesu alebo Lexusu (Toyota) nikdy nevyrábala klasický tereniak. Navyše BMW v roku 1999 predstavil celkom nový model X5. Vývoj vlastného SUV by trval podstate dlhšie než prestavba existujúceho kombi.

Univerzálne auto
Nové A6 allroad quattro sa dnes prezentuje v priestrannom a luxusnom štýle. K dispozícii je s jedným zo štvorice efektívnych motorov s priamym vstrekovaním paliva. V rámci redakčného testu sme si za vás vyskúšali najsilnejší naftiak 3,0 V6 TDI spriahnutý s automatickou prevodovkou. Po dobrých skúsenostiach s predchádzajúcou generáciou sme sa opäť presvedčili, že allroad nepozná žiadnych protivníkov. Niekto by možno mohol namietať, že predsa na trhu figuruje aj Volvo XC70 alebo Subaru Legacy Outback. Niekoľko argumentov nech je mu odpoveďou. Ani jeden z nich nemá pneumatický podvozok, priestorovo sú menšie, Volvu chýba permanentný pohon 4x4, Subaru zase turbodiesely.



Robustný, ale noblesný
Allroad sa zriekol surových plastových nárazníkov a lemov blatníkov. Ľudia z Audi tvrdia, že offroad už predsa majú (model Q7), menší brat teda môže byť jemnejší. My si však myslíme, že týmto rozhodnutím stratil allroad veľa zo svojej atraktivity a jedinečnosti. Veď nebyť masky s vertikálnym rebrovaním alebo imitácie ochrany spodných častí nárazníkov by sme ho od bežného A6 Avant na prvý pohľad nerozoznali.
Interiér auta chválime. Je priestranný, má dostatok odkladacích miest a jeho ušľachtilým líniám a výberu materiálov niet čo vyčítať. Štyri farebné odtiene interiéru sa dajú skombinovať so šiestimi druhmi poťahov a s piatimi dekoračnými obkladmi. V batožinovom priestore, ktorý sa dá sklopením operadiel rozšíriť z 565 na 1 660 litrov, sú umiestnené dve koľajničky. Bezproblémové miesto si nájdu aj dlhšie predmety vďaka otvoru s vakom na lyže. Na želanie sú k dispozícii i všestranné možnosti, ako riešiť batožinový priestor, napríklad fixačná súprava či box na drobnosti, ako aj elektrické ovládanie kufrových dverí.

Pár slov o bezpečnosti
Karoséria má zmiešanú konštrukciu z veľmi pevných oceľových plechov a stavebných častí z hliníka, ktoré redukujú hmotnosť najmä prednej časti vozidla. Pasažierov chráni v prípade nehody kombinácia profilov. Okrem čelných airbagov sú k dispozícii aj bočné a hlavové. Systém Audi backguard zmenšuje riziká poranenia pri náraze zozadu.
Sériové vzduchové odpruženie radí allroad medzi komfortné limuzíny i ľahké offroady. Poloha karosérie sa dá meniť v štyroch stupňoch v rozmedzí 60 mm, a to automaticky v závislosti od rýchlosti a manuálne. Maximálna svetlá výška 185 mm mu umožňuje pohybovať sa mimo spevnených ciest, napríklad po štrkových cestách alebo zasnežených horských priesmykoch.
Nielen ekológov poteší filter pevných častíc - toto auto nedymí. Stály pohon všetkých kolies quattro tvorí samosvorný stredný diferenciál a bežnej jazde rozdeľuje silu motora medzi nápravy v pomere 50:50. Allroad je suverénom aj na hladkom asfalte. Riadiaca jednotka prispôsobí tvrdosť tlmičov športovému nasadeniu a na Pezinskej Babe či Dobšinskom kopci si to pokojne môžete rozdať s hocikým.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
3,0 V6 TDI DPF
Max. výkon: 171 kW (233 k)
Max. krút. moment: 450 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 7,8 s
Max. rýchlosť: 230 km/h
Rozmery: 4,93 x 1,86 x 1,46 m
Rázvor: 2,83 m
Pohot. hmotnosť: 1 880 kg
Komb. spotreba: 8,8 l/100 km
Batožinový priestor: 565 l
Cena verzie od: 1 950 100 Sk

PLUSY:
Motor a podvozok
Komfort cestovania
Bezpečnosť

MÍNUSY:
Drahé príplatkové vybavenie
Nevýrazný offroad look

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/aktualne-spravy, menuAlias = aktualne-spravy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
02. máj 2024 23:54