StoryEditor

Trenčín dostal novú dominantu. Po rokoch čakania otvorili železničný most

23.05.2017, 14:29
Autor:
TASRTASR
V meste otvorili jeden z najmodernejších železničných mostov v Európe. Dramaticky sa zmení charakter Trenčína, hovorí primátor Richard Rybníček.

Po novom železničnom moste Váh v Trenčíne prešiel dnes dopoludnia prvý vlak. Most je súčasťou modernizácie železničnej trate v úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá.

Zhotoviteľom stavby je Združenie pod Brezinou, ktorého lídrom je spoločnosť TSS Grade. Most je dlhý 343 metrov a vlaky po ňom môžu jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

Podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho sprevádzkovanie železničného mosta je jedným z dôležitých míľnikov stavby.

"Celú modernizáciu III. etapy sprevádzali mnohé diskusie. Dnešné spustenie nového železničného mosta je pre všetkých dosiahnutím dôležitého cieľa, je novou dominantou mesta a som rád, že sa toto zaujímavé stavebné dielo podarilo sprevádzkovať. V Trenčíne máme oddnes jeden z najmodernejších železničných mostov v Európe, verím, že sa potvrdí jeho bezpečnosť, komfort a ocenia to najmsä cestujúci,“ povedal Erdössy.

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký skonštatoval, že dnes sme opäť o krok bližšie k rýchlejšiemu prepojeniu medzi západom a východom republiky.

„Rýchlosť a komfort je presne to, čo cestujúci potrebujú. Veríme, že tento most bude slúžiť bez problémov a že cestujúci dostanú to, čo potrebujú – zrýchlenie presunu,“ doplnil Hlubocký.

Podľa trenčianskeho primátora Richarda Rybníčka je po cestnom moste nový železničný most kľúčovým pre Trenčín. „Nový most dramatickým pozitívnym spôsobom mení charakter Trenčína ako jedného z dôležitých dopravných uzlov. Život v Trenčíne sa po všetkých tých problémoch zlepší a bude jedným z miest, kde sa bude dať pohodlne dostať aj vlakom do centra mesta, čo zvýši atraktivitu Trenčína v očiach turistov i obyvateľov,“ zdôraznil Rybníček.

Pôvodný termín sprevádzkovania mosta bol na jeseň 2015, dvadsaťmesačné oneskorenie zdôvodnil generálny riaditeľ TSS Grade Dušan Chovanec viacerými aspektmi. S rekonštrukciou sa začalo v roku 2011. 

„Stavba mosta bola jednou z najnáročnejších stavieb na železnici, priebežne sa muselo meniť niekoľko technických riešení. Deväťdesiat percent stavby je v intraviláne mesta, križovali sa dopravné komunikácie a siete, niektoré veci nebolo možné realizovať podľa pôvodných plánov, mnoho technických problémov sa objavilo až po výkopových prácach. Oneskorenie je dôsledkom úprav jednotlivých etáp stavby,“ doplnil Chovanec s tým, že celá stavba bude ukončená v auguste alebo v septembri.

Nový železničný most v Trenčíne je vytvorený z dvoch samostatných mostov, pričom pravý a ľavý most je uložený na spoločných podperách. Šírka jedného mosta je 7,05 metra, výška 15,95 metra. Most bol budovaný metódou letmej betonáže a časť prvého a siedmeho poľa boli realizované na podpernej skruži.

Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou 11,2 tony. Spolu sa na zhotovenie oboch opôr, všetkých pilierov a na nosnú konštrukciu použilo 17.300 kubických metrov betónu.

01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. apríl 2024 22:34