Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.09.2021, 14:15

Mladá Slovenka pilotuje Boeing 737. Kariéru pilota nevolíte, keď neviete čo so životom, hovorí

Hneď ako sa letectvo rozbehne „uletíme“, vysvetľuje v rozhovore Sandra Sandtnerová, prečo piloti počas korony nemohli nájsť prácu.

Mladá Slovenka pilotuje Boeing 737. Kariéru pilota nevolíte, keď neviete čo so životom, hovorí
Zdroj: Archív Sandry Sandtnerovej

Začiatkom minulého roka vám ako čerstvej kadetke dala letecká spoločnosť Air Explore šancu pracovať ako dopravná pilotka na Boeingu-737. Hovoríte o tom ako o splnenom sne. Môžete nám priblížiť svoju cestu k nemu? Čo všetko ste museli absolvovať?

V prvom rade musíte absolvovať pilotský výcvik. Je to kurz na dopravného pilota. Vzhľadom na to, že som si ho financovala sama a zarábala naň popri práci letušky, vybrala som si modulový výcvik. Trvalo mi to štyri roky. Následne som musela absolvovať pohovor do spoločnosti, kde nás bolo asi 20. Bola to teoretická časť, ktorá bola písomná a ústna, a o pár dní neskôr simulátor na letisku v Žiline. Tam som mala nevýhodu oproti kolegom, keďže som v simulátore neabsolvovala výcvik. Tak som kontaktovala školu a deň pred pohovorom som si to išla „ohmatať“, čo mi určite pomohlo pri pohovore (smiech).

Laik asi nevidí rozdiel v pilotovaní rôznych lietadiel. V čom je výnimočný práve Boeing-737?

Boeing-737 bola moja srdcová záležitosť, ale ako čerstvý kadet si nevyberáte podľa typu lietadla, ale podľa príležitosti, ktorá vám je daná. To, že naša spoločnosť má práve Boeing B737, beriem ako osud a šťastie zároveň. Je to aj podľa vyjadrení mojich výcvikových kapitánov náročné lietadlo na techniku pilotáže a veľa vám „neodpustí“. Napríklad pri vzlete a rotácii 75-tonového stroja pri rýchlosti asi 300 km/h je chvost nad zemou približne 35 – 50 cm, čo je neskutočne nízko. A je tam mnoho ďalších vecí. Mám teda možnosť lietať a zdokonaľovať sa na tomto type lietadla.

Zdroj: Archív Sandry Sandtnerovej

Predtým ste desať rokov pracovali ako letuška, čo znie ako pomerne stabilná kariéra. Čo vás hnalo do pilotnej kabíny?

Už počas výcviku na letušku ako osemnásťročná som si uvedomila, že chcem byt dopravný pilot. Bolo to však finančne náročné. Podmienka od mojich rodičov bola, že ma maximálne podporia, ale budem musieť pracovať a v podstate si to zaslú

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.