TASR/Martin Baumann
StoryEditor

Prezentácia Slovenska v Európskej únii

26.12.2016, 23:00

Jednou z hlavných úloh Slovenska počas nášho predsedníctva v Rade EÚ bola vizuálna prezentácia a zviditeľnenie našej krajiny. Aj preto sa ešte pred samotným začiatkom kládol dôraz na logo slovenského predsedníctva a celkovú vizuálnu prezentáciu. Samotné logo obsahuje diakritické znamienka ako niečo, čo je pre krajinu typické a farby slovenskej trikolóry.

Jeho obmenou vznikajú rôzne tváre, ktoré sú v elektronickej komunikácii nazývané emotikony či smajlíky a vyjadrujú náladu a postoj odosielateľa. Autorom je 23-ročný Jakub Dušička, ktorý študuje na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.

Dôležitou súčasťou predstavenia krajiny počas predsedníctva je tiež prezentácia v hlavnej budove Rady EÚ Justus Lipsius v Bruseli. Cieľovou skupinou sú najmä úradníci a experti, ktorí do budovy majú prístup a zúčastňujú sa v nej na rokovaniach pracovných skupín. Takisto ako logo, aj túto podobu prezentácie určila súťaž. Vyhral ju projekt s názvom Štyri elementy inovácie od Slovenskej asociácie interiérových dizajnérov, ktorý stojí na prezentácii unikátnych technológií alebo vynálezov Slovákov.

Prvým elementom v projekte je zelená – Zem, ktorú reprezentuje ekokapsula od firmy Nice Architects, čo je nízkoenergetický príbytok s teplou vodou a toaletou a môže fungovať ako izba hocikde na svete. Druhý, modrý pilier je voda, keďže Slovensko je krajinou úspešných kajakárov, pre prezentáciu si vybrali Vajda kajaky a kanoe od firmy Vajda Group.

S kajakmi od tejto firmy naši športovci získali sedemnásť olympijských medailí a mnoho ďalších na majstrovstvách sveta a Európy. Tretí pilier – oheň je reprezentovaný plazmovým systémom vŕtania od firmy GA Drilling, ktorý v ťažobnom, ale aj iných energetických priemysloch priniesol zásadnú úsporu materiálu aj času. Posledným pilierom je vzduch – žltá, ktorý predstavuje Aeromobil od Štefana Kleina a Juraja Vaculíka a spája v sebe to najlepšie z auta a lietadla. Model je dokonca súčasťou expozície.

01 - Modified: 2024-04-18 08:41:13 - Feat.: - Title: Na Slovensko mieri slávny fast food. McDonald´s a Burger King dostanú ďalšieho veľkého konkurenta 02 - Modified: 2024-04-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Instagramový trend Cash Catch dorazil aj k nám. Kde na Slovensku môžeš nájsť ukryté peniaze? 03 - Modified: 2024-04-17 12:00:00 - Feat.: - Title: Urastené rodinné SUV aj pre siedmich je na Slovensku. Hyundai prezradil oficiálne ceny 04 - Modified: 2024-04-17 12:26:34 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Koniec temnoty sa blíži, z Nemecka sa šíria dobré správy 05 - Modified: 2024-04-16 11:19:42 - Feat.: - Title: Za urovnanie vzťahov s Českom je 70 percent Slovákov, ukazuje prieskum
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
18. apríl 2024 13:50