Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.08.2015, 18:08

Bratislavčania sa dočkajú. Električka bude premávať na Hlavnú stanicu už o pár dní

Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu by sa cestujúci mali opäť dostať začiatkom septembra. Mesto totiž tri mesiace modernizovalo trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúčilo. Dnes na mieste prebiehajú technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce. "Vyzerá to tak, že od začiatku septembra bude električka na Hlavnú stanicu premávať," uviedla pre TASR hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

Stavbu podľa jej slov dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. "V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené," podotkla.

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB) TASR potvrdila, že od 1. septembra bude obnovená električková doprava na Hlavnú stanicu. Keďže výluka na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra trvá naďalej, linka číslo 1 v tomto termíne nebude obnovená. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Obojsmerne bude premávať linka číslo 2, a to od medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni a s ukončením stavby rátalo koncom augusta. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.

 

 

 

 

Súvisiace články

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.