Mladí ľudia sa v utorok môžu od predstaviteľov firiem ako Google, ESET či Tatra banka dozvedieť, čím ich zaujať. Spoznanie výnimočného faktora na mladých ľuďoch príťažlivého pre firmy je hlavnou témou kariérneho podujatia Night of chances (NOC). To štartuje v utorok od 18.00 hod. na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave.
Tretí ročník podujatia NOC bude orientovaný na študentov ekonomických smerov. "Každý rok výrazne rastie počet jeho účastníkov, ktorých organizátori na základe registrácie očakávajú v utorok približne päťsto," uviedol Sergej Danilov z občianskeho združenia Manageria, ktoré NOC organizuje. Firmy, ktorých šéfovia na podujatí osobne vystúpia, boli vybrané v septembrovom prieskume združenia Manageria o najžiadanejšieho zamestnávateľa.
Najžiadanejším zamestnávateľom sa podľa prieskumu Managerie stal Google, na druhom mieste sa umiestnil ESET a na treťom mieste v hlasovaní vyše 450 študentov skončila Tatra banka. Rasťo Kulich (Country manager Google Slovensko), Richard Marko (CEO ESET) a Igor Vida (CEO Tatra banka) sa predstavia v hlavnej panelovej diskusii s názvom X-faktor – čo hľadajú v ľuďoch špičkové firmy? Študenti však budú mať možnosť počas workshopov naživo zažiť aj manažérov ďalších spoločností ako Accenture, adidas-group, Dell, EY, Heineken, Telefonica O2. "Novinkou tohto ročníka je účasť výnimočných slovenských podnikateľov, ktorí začali budovať svoje firmy od nuly. Študentom sa predstavia zakladatelia Martinus.sk, Pelikan.sk alebo Made by Vaculik," dodal Danilov.
Študenti majú počas podujatia príležitosť zaujať. Country manager Google Slovensko Rasťo Kulich si v roku 2011 vybral do firmy jednu z účastníčok. "Formát NOC plný workshopov je skvelým prostriedkom, ako spoznať top študentov priamo v akcii, pri ktorej riešia naše reálne pracovné problémy. Mali sme možnosť spoznať množstvo veľmi šikovných študentov a najšikovnejšiu študentku sme si vybrali," povedal Kulich.
Stala sa ňou Ingrid Krajčiová, ktorá je dnes koordinátorka jedného z programov Google na Slovensku. "Na NOC chodím rada každý rok. Pre mňa bol osudný hneď prvý ročník Night of Chances, získala som môj vytúžený job, takže tomuto podujatiu naozaj vďačím za veľa," povedala Krajčiová.
Manageria prvýkrát odštartuje aj aktivity kariérnych klubov, marketingového a finančného, formou samostatných prednášok. "V rámci kariérnych klubov chceme študentom a mladým ľuďom umožniť dlhodobejšie spoznávať zaujímavé kariérne smery prostredníctvom väčších prednášok, komornejších diskusií, mentoringu, internetových riešení a ďalších aktivít. Prinesieme špičkových manažérov a odborníkov. Navyše sprostredkujeme aj kontakt na úspešných mladých ľudí, ktorí len nedávno naštartovali kariéru v týchto zaujímavých odvetviach," zhodnotil Radoslav Tausinger zo správnej rady združenia.
Cieľom združenia Manageria je rozvíjať zručnosti a hodnoty mladých ľudí, aby z nich v budúcnosti vyrástli slušní a schopní lídri pre Slovensko.