StoryEditor

Bez jej vedomia ju prepoistili. Do Dôvery

05.08.2013, 00:00
Autor:
huhu
Mala zdravotné problémy. Šla na pohotovosť a až tam zistila, že zmenila poisťovňu.

Mala vysoké teploty, podozrenie na zápal priedušiek a bolelo ju hrdlo. Šla na pohotovosť a až tam zistila, že zmenila poisťovňu. 27-ročnej Adriane z Revúcej, ktorej priezvisko máme v redakcii, lekár oznámil, že už nie je v Unione, ale v Dôvere. Kvôli neplatnej karte zdravotného poistenia si tak musela ošetrenie hradiť sama. „Niekto ma prepoistil bez môjho vedomia,“ hovorí Adriana. Následne jej prišla „faktúra“ na 20 eur.

Problémy sa tu však nekončia. Ani zamestnávateľ ju do novej poisťovne neprehlásil a odvody jej viac ako pol roka posielal do starej poisťovne.

Práve súkromná Dôvera je tá, ktorá mala za minulý rok najviac nespokojných klientov za to, že ich k nej prepoistili. Až 1 727 prípadov sa vrátilo do Všeobecnej zdravotnej. Poisťovňa tvrdí, že prijali nápravné opatrenia. „Prízvukujeme našim zamestnancom dôležitosť čistoty dát,“ uviedla hovorkyňa Monika Šimunová. Adriana zvažuje podať podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Hovorkyňa Šimunová tiež pripomína, že pri podozrení z nečestného prepoistenia podávali trestné oznámenia. Čo sa vlastne konkrétne stalo v prípade Adriany z Revúcej, Dôvera nevedela presne uviesť, keďže nemala kompletné informácie o danej poistenke. Na to, aby sa jej prípad prešetril, musí podať podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou poisťovňou.

Peniaze, ktoré dala Adriana za ošetrenie, by sa jej mali vrátiť. No názory na to, od koho, sa líšia. Podľa Šimunovej vo všeobecnosti oslovujú poskytovateľa, aby si vykázal náklady na zdravotnú poisťovňu, v tomto prípade Union, a poistencovi vrátil platbu. „Závisí to aj od toho, či poistenka zostane u nás, alebo prejde k Unionu.“

Martina Lidinská z ministerstva zdravotníctva zase hovorí, že „zdravotnú starostlivosť a s ňou súvisiace výkony by mala hradiť Dôvera, teda nová poisťovňa pacientky“. Zhoduje sa s ňou aj Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Úrad tiež tvrdí, že o nezrovnalosti s odvodmi by sa mal postarať Adrianin zamestnávateľ. „Musí oznámiť zmenu – prihlásiť poistenca v Dôvere, vykonať odvody do Dôvery, odhlásiť ho v Union ZP a požiadať o vrátenie nesprávne odvedených prostriedkov,“ vysvetlila hovorkyňa Soňa Valašíková. Judita Smatanová z Unionu však dodáva, že ak bude „poistný vzťah v Dôvere stornovaný, nie je potrebné s mesačnými výkazmi nič robiť“.

Žiadať o zrušenie prepoistenia môže Adriana podať aj po vyše pol roku. „Klient podá písomnú žiadosť o stornovanie poistného vzťahu. V nej uvedie svoje identifikačné údaje a dôvod. Ak po preskúmaní zistíme, že ide o neoprávnene podanú prihlášku, u nás ju stornujeme a bezodkladne informujeme príslušnú zdravotnú poisťovňu s požiadavkou o obnovenie poistného, aj Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou,“ povedala Šimunová.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 19:01