StoryEditor

Tisícky ľudí chceli späť do svojej poisťovne

26.07.2013, 00:00
Klient Všeobecnej zdravotnej poisťovne žiadal, aby mu stornovali prepoisťovaciu prihlášku do súkromnej poisťovne.

Ako dôvod uviedol, že ju podala manželka bez jeho vedomia. To je len jeden príklad z takmer troch tisícok, keď ľudia v súvislosti s vlaňajším prepoisťovaním žiadali o obnovenie poistného vzťahu. Vo väčšine prípadov sa však sťažovali na nekalý nábor zo strany poistných agentov.

Štátna poisťovňa dostala spolu 1 951 žiadostí od poistencov, aby ich späť zaregistrovali. „Z toho bolo 1 727 z Dôvery a 224 žiadostí z poisťovne Union,“ doplnil generálny riaditeľ Všeobecnej zdravotnej Marcel Forai. Samotná štátna poisťovňa musela podľa neho stornovať len 14 prehlášok.

Ovplyvnili Ficove výroky
Najmenšia Union ZP dostala spolu 626 žiadostí o obnovenie poistného vzťahu. „Poistenci si neboli vedomí, že by podávali prihlášku na zmenu zdravotnej poisťovne,“ povedala hovorkyňa Judita Smatanová.

Koľko klientov Dôvery sa chcelo vrátiť späť, poisťovňa ešte nemá definitívne vyhodnotené. V žiadostiach, ktoré dostávali, podľa hovorkyne Moniky Šimunovej boli aj dôvody, že tak spravili z neuváženého konania a výrokov politikov o jednej poisťovni. „Pod vplyvom kampane za zavedenie unitárneho systému zdravotného poistenia prešli aj niekoľkí naši poistenci do štátnej zdravotnej poisťovne. Niektorí z nich už tento rok avizovali, že sa chcú vrátiť späť. Evidujeme aj poistencov, ktorí nás upozornili na nekalé praktiky konkurencie v Trnavskom a Banskobystrickom kraji.“

Kontrolujú zamestnancov
Problémom s nekalým náborom čelila aj Dôvera. Podala tiež trestné oznámenia. Okrem toho prijala nápravné opatrenia zamerané na kontrolu správnosti dát uvedených na prihláške. Podľa Šimunovej prízvukujú zamestnancom, že cieľom je kvalita prihlášok, a nie ich množstvo. Aj Union kontroluje svojich pracovníkov a „v prípade preukázaného porušenia právnych noriem postupuje v zmysle zákona, ktorý upravuje pracovnoprávne vzťahy“.

Ak je poistenec prehlásený bez svojho vedomia, musí podať podnet v poisťovni, do ktorej bol poistený. Obrátiť sa môže aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, aby preveril, ako k tomu došlo. „V rámci dohľadu si úrad vyžiada kópiu prihlášky poistenca, stanovisko poisťovne a všetky informácie vyhodnocuje,“ povedala hovorkyňa úradu Soňa Valašíková.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
24. apríl 2024 06:11