Čo pre Ozbrojené sily znamená nedostatok letuschopných stíhačiek?
Úlohy definované vo výcvikových dokumentoch Generálneho štábu nie sú plnohodnotne vykonávané, niektoré sú zrušené a má to dosah na prípravu nového personálu.
Majú reálne na čom naši vojaci trénovať?
Výcvik je pre nedostatok leteckej techniky obmedzený a vykonáva sa len v minimálnej nevyhnutnej miere.
Ako často sa dostanú naši vojaci do „živej“ stíhačky?
Praktický výcvik pilota na lietadlách MiG-29 je v priemere raz týždenne.
Ako vyzerá výcvik letcov?
Systém výcviku prebieha od jednoduchých letov k zložitým, od jednoduchých poveternostných podmienok k zložitým a od denných letov k nočným.
Armáda má k dispozícii trenažér, je to postačujúce na dôslednú prípravu?
Trenažér je súčasťou výcviku, ale je len doplnkom, ktorý v žiadnom prípade nedokáže nahradiť reálny výcvik v skutočnom lietadle. Napomáha udržať určité návyky pilotov a predstavuje asi 30-percentný podiel na celkovom leteckom výcviku.
Koľko hodín by mali mať príslušníci armády nalietané a koľko reálne majú?
V roku 2013 je na lietadlách MiG-29 plánovaný nálet 1200 letových hodín. Vzhľadom na technické problémy lietadiel je predpoklad, že skutočný nálet bude len 800.
Nebolo by lepšie začať spolupracovať s inou krajinou?
Príprava personálu na bojové použitie je naviazaná na typ využívanej leteckej techniky. Je limitovaná z dôvodu, že lietadlá MiG-29 vo výzbroji ostatných krajín sa postupne nahrádzajú novšími typmi. Úroveň našej modernizácie je tiež odlišná od ostatných krajín, čo by predstavovalo problém s nadobudnutými návykmi a to by mohlo predstavovať riziko v bezpečnosti letovej prevádzky.