StoryEditor

IT hračky

07.05.2012, 00:00

Aplikácie

Windows 8
Môžete hovoriť, že štyri roky práce pre Microsoft na mne zanechali istú stopu, no mňa skutočne v posledných týždňoch výrazne oslovil Windows 8, ktorý v niektorých aspektoch prekonáva aj Mac OS, ktorý tiež používam. Veľmi sa mi páči vnútorná architektúra a dizajn celého systému, ktorý je moderný a jednoduchý. Veľmi oceňujem dôraz Microsoftu a nezávislých vývojárov na ergonómiu a používateľský komfort aplikácií publikovaných na Windows 8 marketplace.

Amazon Kindle
Digitálnu čítačku mám už viac ako dva roky. A zistil som jednu úžasnú vec. Odkedy ju mám, tak som prečítal niekoľkonásobne viac kníh ako za predchádzajúcich desať rokov. A to nielen odbornej, ale aj oddychovej literatúry. Stalo sa mi napríklad, že som čakal na odlet lietadla a vedel som, že nemám čo čítať, tak som si vďaka 3G pripojeniu stiahol novú knihu. Výborné je aj to, že môžete mať zosynchronizované rozčítané knihy na viacerých zariadeniach. Pred pár mesiacmi som napríklad čítal trilógiu Hunger Games. V čakárni u lekára, vďaka aplikácii Kindle na mobile, som za viac ako hodinu zhltol časť knihy, ktorú som mal na domácej čítačke.

Golf Digest
Ja som vášnivý golfista a keď som na iPade prvýkrát čítal magazín Golf Digest, úplne ma dostalo, keď sa mi pri článku o odpaloch na mieste, kde som čakal fotografiu, automaticky prehralo video bez toho, aby som ho spustil. Pripadal som si ako v Harrym Potterovi, kde sa tiež obrazy v novinách hýbu samy. To je presne spôsob, akým chcem v budúcnosti čítať časopisy. Mať ich kedykoľvek a kdekoľvek k dispozícii, a ešte aj s videom.  

IT hračka
Lego Mindstorms
Aktuálne mám spoločnú IT hračku s mojím 11-ročným synom. Ide o Lego Mindstorms, ktoré ku klasickým Lego kockám pridáva servomotory, ultrazvukové a dotykové senzory. Všetko je prepojené na hlavnú riadiacu jednotku, ktorá sa dá veľmi jednoduchým spôsobom programovať. Začali sme autíčkom, neskôr malým humanoidom. Pred týždňom Daniel postavil a naprogramoval krokodíla. Skvelé na tom je, že to učí už jedenásťročné dieťa rozmýšľať, ako treba komunikovať s počítačom. Cibrí si tak základy programovania a logického premýšľania. 

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. apríl 2024 01:41