Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.01.2010, 17:33

STV rozširuje vlastnú tvorbu o reláciu Hlas Európy

Slovenská televízia rozširuje záber vlastnej tvorby o novú reláciu s názvom Hlas Európy. Programová novinka upriamuje pozornosť na aktuálne dianie v Európskom parlamente a zároveň prináša informácie aj o tom, ako sa na Slovensku uplatňujú rozhodnutia na európskej úrovni.

Autorom námetu a dramaturgom 30-minútového bloku je Peter Janků, moderátormi budú Martin Thuma a Natália Žembová, formát relácie Hlas Európy tvoria tri časti. Prvá poskytuje priestor na prezentáciu tém a činnosti poslancov Európskeho parlamentu, a to formou reportáže a diskusie, ktorá je natáčaná priamo v Európskom parlamente. Dôraz sa kladie na prezentáciu činnosti slovenských poslancov EP, ale aj z ostatných krajín, ak sa téma či oblasť, ktorú prezentujú, dotýka záujmov SR. Druhá časť sa venuje európskym témam, ktoré sú aktuálne na území Slovenskej republiky. Na kľúčovú tému v štúdiu následne diskutujú predstavitelia Národnej rady SR alebo exekutívy SR so zástupcom cieľovej skupiny, ktorej sa téma dotýka. Tretia časť relácie je reportážnym spracovaním projektov alebo činností, ktoré úspešne komunikujú európske témy buď vo svojom regióne alebo v zahraničí.

„Slovenská televízia sa, myslím, dostatočne venovala komunikovaniu európskych volieb, ja konkrétne som robil 26-minútovú reportáž v rámci relácie Reportéri, kde som zhodnocoval určité veci, ako prispeli k rastu kvality života ľudí na Slovensku. Zistil som, že asi je málo tri – štyri mesiace pred voľbami komunikovať základné atribúty európskych tém a navrhol som námet, ktorý by pravidelne každé dva týždne prinášal informácie priamo z Európskeho parlamentu, potom by sa zaoberal európskymi témami, ktoré vstupujú do platnosti na území Slovenska a zároveň dať priestor ľuďom prezentovať svoje projekty, lebo málokto o nich vie a neexistuje formát, ktorý by to povedal," uviedol pre TASR na dnešnom stretnutí s médiami dramaturg relácie Hlas Európy Peter Janků.

„Očakávame, že táto nová relácia zlepší informovanosť o činnosti Európskeho parlamentu, priblíži ho slovenskému divákovi, aby to skutočne nevnímal ako niečo, čo sa ho netýka, ale čo sa ho bezprostredne týka, čiže trocha poľudštiť aj tú európsku politiku, ktorá mnohým našim občanom a teda našim divákom je častokrát vzdialená, toto je hlavný cieľ. Ak sa nám to podarí, budeme radi," dodala pre TASR intendantka Dvojky Marta Gajdošíková.

Publicistická relácia vznikla s finančnou podporou Generálneho riaditeľstva Európskeho parlamentu pre komunikáciu, vysielať sa bude v dvojtýždňovom intervale. Do apríla 2011 odvysiela STV 25 častí tejto relácie, jej náklady na výrobu predstavujú 309.460 eur, z toho 185.680 eurami prispieva Európsky parlament, čo predstavuje 60 percent nákladov. Prvá časť je na programe v piatok 29. januára o 21.50 ho na Dvojke.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.