StoryEditor

Ftáčnik chce stovky miliónov na električku do Petržalky

16.02.2011, 11:27
Autor:
TASRTASR
Primátor Bratislavy žiada 250 miliónov z európskych zdrojov na koľajovú trať.

Mesto Bratislava sa uchádza o 250 miliónov eur z operačného programu Doprava Európskej únie na koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie v Starom Meste. Na tlačovej besede to dnes povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Tieto peniaze boli pôvodne určené na prepojenie železničných koridorov v rámci projektu TEN-T 17 Paríž-Viedeň-Bratislava.

Materiál v tomto smere posúdi mestská rada a začiatkom marca mestské zastupiteľstvo. Profil trate bude v rozchodoch 1000 mm a 1435 mm, po trati bude premávať električka aj mestské koľajové vozidlá, ktoré budú môcť vychádzať na regionálne železničné trate, čím sa splní funkcia integrovanej dopravy.

"My týmto materiálom nehovoríme, že ten projekt nemá ísť. Je to Brusel a rezort dopravy, ktoré povedali, že v tomto programovacom období do roku 2013, nie je slovenská strana schopná ho zrealizovať tak, aby vytvoril zmysluplné prepojenie v rámci mesta," vysvetlil Ftáčnik návrh na zmenu využitia peňazí. Oni prišli s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať do konca programovacieho obdobia, dodal. Celá trať by mala viesť z Janíkovho dvora na hlavnú stanicu. Úsek Janíkov dvor-Šafárikovo námestie má byť prvou etapou.

Metro Bratislava, a.s., bude konať za mesto a verejne obstarávať práce, má podpísanú zmluvu so samosprávou ešte z bývalého volebného obdobia, odpovedal primátor na otázku TASR, ktorá firma bude konať za hlavné mesto. "Sme pripravení začať s realizáciou nosného systému v prvej časti v úseku Bosákova - Šafárikovo námestie. Súčasťou je nielen rekonštrukcia Starého mosta, ale aj námestia," uviedla pre TASR hovorkyňa Metro Bratislava, a. s., Janka Murínová s tým, že je spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie na prvú časť Bosákova-Šafárikovo námestie a pripravujú druhú etapu.

Podľa hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera je rekonštrukcia Starého mosta navrhnutá tak, aby slúžil len verejnej hromadnej doprave, je možné, že ju budú využívať aj vozidlá rýchlej pomoci, hasiči či polícia. Vypracovanie územného generelu dopravy dá odpoveď, kde sa dajú stavať električkové trate a zapojenie železničných tratí do systému.

"V tomto prvom kroku bude integrovaná doprava deklarovaná s tým, že mesto stavia komplexnú dráhu s mestským vozidlom a navyše železnica začne budovať terminály integrovanej dopravy," uviedol k nosnému dopravnému systému Schlosser.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. apríl 2024 18:04