StoryEditor

Ján Godan podal sťažnosť voči obvineniam v kauze Branisko

17.04.2008, 14:31
Autor:
SITASITA

Ján Godan, bývalý riadiaci pracovník Slovenskej správy ciest (SSC), považuje svoje obvinenie v prípade výstavby Diaľnice D1 Behárovce-Branisko za nezákonné a protiústavné, preto voči nemu podal sťažnosť. Tvrdí, že ide o nepochopenie spôsobu fakturácie a uhrádzania tovarov i prác zo strany vyšetrovateľa a žiadna fiktívna fakturácia sa neudiala. Nikdy vraj nepoužil finančné prostriedky z projektu Branisko na svoje súkromné aktivity ako je popisované v uznesení, v danom období mal totiž aj iné obchodné aktivity

"Výška fakturácie bola limitovaná pôvodnou cenovou ponukou ZPA Křižík a.s. Keď sa pôvodné nevhodné technické riešenie nahrádzalo riešením novým, až do schválenia cien nového riešenia bol technologický celok fakturovaný len do výšky pôvodne zazmluvnenej ceny. Následne, keď boli odsúhlasené ceny nového riešenia, bol vo faktúrach urobený odpočet ceny pôvodného riešenia a bola pripočítaná cena nového riešenia," vysvetľuje vo svojom stanovisku Godan. Podľa neho má všetky doklady o takto fakturovaných prácach a následných zápočtoch k dispozícii aj vyšetrovateľ, preto postup štátnych orgánov nechápe.

Obvinený odmieta aj výšku škody 143 miliónov korún z dôvodu údajného predraženia dodávok a prác. Podľa neho cena prác a dodávok fakturovaných Konzorciom erga suisse voči ZPA Křižík a. s. bola 512 miliónov korún, z čoho Konzorcium uhradilo výrobcom a dodávateľom 400 miliónov korún. Rozdiel mal pokryť náklady projektovej dokumentácie, ciel a iných nákladov Konzorcia. "Z rozdielu 112 miliónov korún bolo uhradených 72 miliónov firme Nay + partners za jeho projektové práce, koordináciu dodávok a montáže. Zvyšných 40 miliónov korún bolo použitých na výkony a práce, ktoré urobil druhý partner Konzorcia erga suisse počas fungovania konzorcia a po vystúpení spoločnosti Nay+partners a jeho odchode zo Slovenska," uvádza ďalej Godan. Okrem iného išlo o colné platby, záruky, zhotovenie prevádzkových a bezpečnostných predpisov, školenia či uvádzanie diela do prevádzky. Aj tieto podklady by mal mať vyšetrovateľ k dispozícii, obvinený preto stále postoj voči svojej osobe nechápe.
G
odan je v prípade potreby pripravený požiadať o nezávislý ekonomicko-účtovný posudok. Nesúhlasí totiž s vyšetrovateľom, že spôsobená škoda je 263 miliónov korún. "Táto suma predstavuje viac ako polovicu nami fakturovaného objemu voči ZPA Křižík a.s. (512 miliónov korún). Za takýchto okolností by nemohla byť dodaná fungujúca technológia," argumentuje Godan a dodáva, že v roku 2005 ohodnotila nezávislá spoločnosť ADAC tunel Branisko známkou veľmi dobrý.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
24. apríl 2024 20:42