StoryEditor

Zbavte sa zabijaka, hoďte stres do koša

06.04.2009, 00:00
Stres na mnohých pracoviskách nie je ničím výnimočným a negatívne ovplyvňuje prácu každého. A v čase hospodárskej krízy môže byť doslova "zabijakom".

Preto sa ho zbavte. Základné pravidlo - nič netrvá večne. Ani kríza - ako prišla, tak raz odíde. Snažte sa preto myslieť pozitívne, aj keď to určite nebude ľahké. Veľa však pri zbavovaní sa stresu na pracovisku urobí správny postoj manažéra.

"Ak zamestnanci upadajú do pesimizmu, manažér musí byť prvý, kto znova zdvihne zástavu. Dobrý manažér v čase krízy musí dať do popredia svoje líderské schopnosti, musí byť orientovaný na svojich zamestnancov - motivuje, inšpiruje a vedie. Stáva sa z neho skôr líder ako manažér,“ radí manažér ľudský zdrojov zo spoločnosti P&Bert Management Consulting Group Slovakia Michal Drotován. Manažér by v takýchto chvíľach mal byť kreatívny a mal by hľadať nové riešenia a možnosti. "V neistej situácii je potrebné, aby vytýčil skôr krátkodobé ako dlhodobé ciele, pretože tím potrebuje aspoň malý úspech pre zvýšenie pozitívneho myslenia,“ dodáva Drotován.

Pýtajte sa
Na dobrej nálade vo firme nikomu nepridajú ani fámy o ďalšom prepúšťaní. Ak si nie ste istý, otvorene sa spýtajte šéfa, nakoľko je práve vaša pozícia ohrozená. Rovnako má k tomu pristúpiť aj manažér. "V prípade prepúšťania je nevyhnuté dopredu stanoviť kritériá, napríklad plnenie obchodného plánu, informovať celý tím o tom, kto a prečo bude prepustený. V žiadnom prípade nemôže byť priestor na fámy, neistotu a dohady,“ dopĺňa Drotován.

Komunikujte s kolegami. Uzatváranie sa do seba v snahe ukázať sa ako najvzornejší pracovník, ktorého prepustenie by bolo pre firmu katastrofou, nie je správna cesta. S kolegami sa potrebujete rozprávať, v práci totiž často trávite viac času ako doma a uzatváranie sa do seba vás stresu nezbaví.

Odchodom z práce "vypnite“
Aj napriek kríze, keď každý šetrí, zájdite raz za čas po práci s kolegami na drink. Dobré vzťahy mimo práce zlepšia aj tie pracovné. Manažér k nim môže prispieť tak, že svojich ľudí nebude klamať a zatajovať predovšetkým tie zlé správy. "Je potrebné informovať tím o negatívnych správach v malých dávkach a nezabudnúť ani na návrh riešenia, ideu či nový cieľ. Manažér by mal byť k zamestnancom úprimný, nemôže si dovoliť zavádzať a zakrývať skutočnú situáciu. Dôvera voči nemu zo strany zamestnancov je nevyhnutnosťou,“ hovorí Drotován.

Stresu v práci vám pomôže zbaviť sa aj relax. Odchodom z práce preto "vypnite“ a venujte sa koníčkom alebo rodine.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
18. apríl 2024 08:02