Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.06.2009, 00:00

Turisti neplánujú šetriť, čakajú ich zaujímavé zľavy

Na výber dovolenky formou last minute sa netreba spoliehať, môže to byť zradné, upozorňuje Tomáš Hasala.

Dotkla sa kríza aj slovenských cestovných kancelárií, dajú im Slováci tento rok zarobiť menej?
Zhoršenie hospodárskej situácie sa, samozrejme, dotklo aj cestovných kancelárií, avšak veľkú časť predaja máme ešte pred sebou. Dnes nie je možné povedať, či bude pokles predaja symbolický alebo výraznejší. Vzhľadom na to, že kríza je na Slovensku viac v hlavách, ako v realite, dá sa očakávať určitý časový posun v predaji. Celoeurópske prieskumy tiež hovoria o tom, že turisti neplánujú na svojich dovolenkách priveľmi šetriť.

Sú viac v kurze domáce alebo zahraničné dovolenky?
Existujú odhady, že súčasná situácia praje viac domácej dovolenke, ktorá je predsa len cenovo výhodnejšia. V tomto smere som skôr skeptický. Myslím si, že ak budú niektorí dovolenkári predsa len obmedzovať výdavky na cestovanie, dotkne sa to rovnako domácich, ako aj zahraničných zájazdov. Závisí to aj od prístupu prevádzkovateľov služieb. Dovolenky v zahraničí vďaka silnému konverznému kurzu slovenskej koruny oproti euru oproti minulému roku zlacneli, takže ak chcú slovenské turistické strediská ostať konkurencieschopné, budú musieť ísť s cenami dole. A to sa aj deje. Oproti zimnému obdobiu, keď zareagovali veľmi neskoro, vidíme v ponuke domácich pobytov veľké množstvo zaujímavých zliav.

Podľa čoho sa Slováci pri výbere dovolenky rozhodujú?
Myslím si, že sa rozhodujú rovnako ako v minulosti. Najmä podľa svojich doterajších skúseností a skúseností blízkych. Podľa mňa je to ten najsprávnejší prístup. Ak ma ako klienta cestovná kancelária v minulosti uspokojila, je veľmi pravdepodobné, že budem spokojný aj s iným produktom z jej ponuky. Samozrejme, faktorov vplývajúcich na výber dovolenky je veľmi veľa počínajúc chuťou spoznávať nové destinácie a končiac čoraz lepšou dostupnosťou informácií o jednotlivých cestovateľských produktoch na internete.

Stavajú Slováci v súčasnosti viac na last minute?
Cestovné kancelárie tento rok výrazne obmedzili nakontrahované kapacity, takže spoliehať sa na last minuty môže byť zradné. Najmä, ak má klient jasnú predstavu, kam chce cestovať a aký má byť štandard ponúkaných služieb. Už v tomto období je na trhu množstvo cenovo veľmi zaujímavých ponúk, takže mojím odporúčaním je neváhať a využiť výhody širokej ponuky.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.