Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.04.2021, 00:00

Za omeškanie vám patrí odškodnenie

Práva cestujúcich v leteckej preprave sú chránené najmä vďaka právu Únie. Ako si však uplatniť nárok cestujúceho za zmeškaný let a čo robiť v prípade štrajku leteckého personálu?

Za omeškanie vám patrí odškodnenie
Zdroj: Pixabay (ilustračná)

Na základe rozhodnutia Súdneho dvora Európskej únie z roku 2018 vyplýva, že európske nariadenie upravujúce práva cestujúcich sa za určitých okolností vzťahuje aj na lety s priamymi prípojmi do tretieho štátu s medzipristátím mimo Únie. Vo všeobecnosti platí totiž pravidlo, že nariadenie sa vzťahuje na lety uskutočnené z letiska umiestneného v členskom štáte, ako aj na lety z letiska umiestneného v tretej krajine na letisko nachádzajúce sa v členskom štáte za predpokladu, že je tento let prevádzkovaný dopravcom z Únie. „Nariadenie sa tak nevzťahuje na lety uskutočnené výlučne mimo Európskej únie,“ vysvetľuje Mariana Koníková, advokátka spolupracujúca s advokátskou kanceláriou Glatzová & Co, a spresňuje, že v prejednávanej súdnej veci boli lety do cieľovej destinácie zakúpené v rámci jednej rezervácie a odletové letisko sa nachádzalo na území členského štátu. A to bolo rozhodujúcim faktorom

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.