Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.04.2021, 19:00

Najdlhší tunel Slovenska budú spúšťať na dve fázy. Nedáva to zmysel, tvrdí expert

Diaľničiari ohlásili, že iný termín ako december 2023 pre dôležitý úsek D1 pri Žiline nepripúšťajú. V zmluve to však nie je úplne tak.

Tunel Višňové
Zdroj: TASR/P. Ďurčo

Upchatú cestu pod Strečnom už v roku 2023 vodiči vymenia za pohodlnú jazdu v najdlhšom slovenskom tuneli – Višňové. Bezpečnejšia trasa im navyše ušetrí takmer dvadsať minút cesty. Šéf diaľničiarov Juraj Tlapa v piatok pri podpise zmluvy s víťaznou firmou Skanska uviedol, že iný termín ako december 2023 pre dokončenie najurgentnejšej časti spojnice medzi Bratislavou a Košicami nepripúšťa. Je to totiž dátum, dokedy sa zároveň môžu čerpať staré eurofondy.

​Zverejnená zmluva však ukázala, že to nie je úplne tak. Od júna 2023 síce bude možné cestu využívať, ale iba čiastočne. V dvoch pruhoch, teda v polovičnom profile. Na plnú diaľničnú prevádzku má nabehnúť až 6. februára 2024. Vyplýva to zo zmluvy so zhotoviteľom, ktorú zverejnil štát.

Tunel už v budúcom roku

HN sa na dvojfázové spúšťanie pýtali aj Národnej diaľničnej spoločnosti. Tá do uzávierky neodpovedala. Podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavla Kováčika môže ísť o prvú lastovičku, ktorá naznačuje, že plne funkčný úsek so štyrmi pruhmi do konca roka 2023 predsa len nebude.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.