Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.12.2020, 00:00

Mestá gradujú boj proti všadeprítomným bilbordom, prechádzajú na ráznu politiku

Reklamné plochy sa rozmnožili ako huby po daždi. Samosprávy dlhodobo s týmto trendom zápasia, pridáva sa aj Bratislava.

Mestá gradujú boj proti všadeprítomným bilbordom, prechádzajú na ráznu politiku
Zdroj: TASR

Obmedzujú schopnosť vnímať okolie, zatieňujú historické budovy, domy aj pohľad na prírodu. Sú všade, pri prechádzke mestom, pri jazde po diaľnici, dokonca aj na dopravných prostriedkoch.

Reklamné pútače roky trápia slovenské mestá, ktoré si nevedia rady s tým, aké pravidlá určiť a ako ich racionálne obmedziť. Samosprávy sa však rozhodli bilbordy lepšie regulovať. Vizuálneho smogu, ktorý sa nechcene objavuje všade, kam oko dohliadne, tak bude čoraz menej.

Regulácia reklamných stavieb sa totiž stáva súčasťou politík miest. Odstraňujú čierne stavby na mestských pozemkoch aj na fasádach budov. Z

Bratislavy počas tohto roka napríklad zmizlo takmer 200 reklamných plôch. Podobne na tom sú aj Nitra, Žilina, Hlohovec alebo Trenčín. Narážajú však na problém s legislatívou aj na zdĺhavosť procesov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.