Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

V roku 2011 sa mohli cestujúci na slovenských koľajniciach prvýkrát previezť vo vlakoch súkromníka. Išlo vtedy o menej významnú trať medzi Bratislavou a Komárnom, kde v tom čase cestovalo okolo 700-tisíc ľudí za rok. Ich počet však každým rokom narastal a vlani to boli už štyri milióny. Aj preto musel dopravca na nátlak vtedajšieho ministra dopravy Árpáda Érseka pristúpiť na nasadenie dvojpodlažných vagónov v špičkách.

​​Tie však štátny dopravca počas pripravovanej dvojročnej dočasnej prevádzky k dispozícii pravdepodobne mať nebude. Riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Filip Hlubocký však avizoval, že by to problém byť nemusel. Správca infraštruktúry by totiž ešte tento rok mohol začať s predlžovaním perónov, ktoré by kapacitu trate zvýšili nárazovo o možnosť pridania ďalšieho vozňa.

„Nie je to už len v rovine debát, ale pripravuje sa plán, ktoré nástupištia budú predĺžené,“ povedal Hlubocký v rozhovore pre HN s tým, že by sa práce mohli začať realizovať už v ďalších mesiacoch.

Trať sa prispôsobuje dopravcovi

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.