Školy môžu začať od septembra vyučovať podľa cyklov – prvý až tretí ročník, štvrtý až piaty ročník a šiesty až deviaty ročník. Ak by si napríklad v prvom ročníku niečo zásadné neosvojili, budú mať až do konca tretieho ročníka čas na to, aby sa rozdiely medzi nimi vyrovnali. Ako hodnotíte tento spôsob vyučovania?
Najmä pri prvých ročníkoch to vidím ako dobrú myšlienku. V rannom veku sa deti nachádzajú na rôznych vývojových stupňoch. V niektorých oblastiach môžu byť trochu vpredu, v inej môžu zaostávať, a to sa spriemeruje s vekom. Problém vidím v tom, ako to spracujú školy.Dôležitá bude najmä podpora zo strany ministerstva. Veľa dobrých nápadov na Slovensku zlyhalo práve pri realizácii. Chýbali materiály a nevyčlenili sa učitelia. Pokiaľ je učiteľ zvyknutý pracovať v starom systéme a má prejsť na nový, je nutná určitá pomoc. Musí byť preškolený, aby vedel, ako má pracovať v novom systéme, potrebuje materiály a usmernenia.
V novom školskom roku nastanú zmeny v rozvrhu. Ministerstvo napríklad uvoľnilo deviatakom jednu disponibilnú hodinu dejepisu.
Hodina dejepisu bola pridaná v súvislosti s nárastom extrémizmu v spoločnosti. Zmena nedá dosiahnuť jednou hodinou dejepisu naviac. Tieto názory sú formované úplne inými príčinami, než je nedostatok dejepisu. Ak bude o hodinu dejepisu menej, tak je potrebné upraviť učebné osnovy. Keď si ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.