Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.08.2020, 12:32 Aktualizované dňa 08.08.2020 o 17:41

Smer kritizuje zmluvu, ktorá má priniesť Fun rádiu 240-tisíc eur od Tiposu. Ukazuje na Borisa Kollára

Strana Roberta Fica uviedla, že ak Tipos neobjasní dôvod uzavretia zmluvy, bude žiadať odvolanie vedenia spoločnosti.

Smer kritizuje zmluvu, ktorá má priniesť Fun rádiu 240-tisíc eur od Tiposu. Ukazuje na Borisa Kollára
Zdroj: TASR/Jakub Kotian

Smer-SD aj mimoparlamentná strana Dobrá voľba v sobotu poukázali na zmluvu medzi štátom a firmou predsedu Národnej strany a hnutia Sme rodina Borisom Kollárom.

​Ako informoval hovorca Smeru-SD Ján Mažgút, ide o zmluvu medzi spoločnosťou, ktorá je vlastníkom Fun rádia, jej jediným vlastníkom je Kollár, a spoločnosťou Tipos, ktorej 100-percentným vlastníkom je Ministerstvo financií, teda štát.

"Zaujímavou nie je len suma 240-tisíc eur, ale aj to, že doteraz Fun rádio nikdy nedostalo peniaze od spoločnosti Tipos. Stalo sa tak zhodou okolností až potom, čo sa stal Kollár súčasťou vládnej koalície," uviedol Smer-SD.

Zároveň strana vyzýva vedenie spoločnosti Tipos, aby objasnilo, prečo sa rozhodli uzavrieť zmluvu s Fun rádiom vo výške 240-tisíc eur, čo podľa Smeru-SD "absolútne neodzrkadľuje postavenie Fun rádia na mediálnom trhu ani štruktúru jeho poslucháčov."

Zároveň strana uviedla, že ak vedenie Tiposu neobjasní dôvod uzavretia zmluvy, budú žiadať, aby minister financií Eduard Heger (OĽANO) odvolal vedenie spoločnosti Tiposu.

Hovorkyňa Dobrej voľby Martina Šoltésová uviedla, že zmluva bola podpísaná 6. augusta.

Ministerstvo financií v reakcii poznamenalo, že Tipos má "jasnú inštrukciu detailne o príslušnej zmluve, ako aj o ďalších reklamných aktivitách informovať médiá," uviedol v stanovisku tlačový odbor rezortu financií.

Hovorca Tiposu, národnej lotériovej spoločnosti, Rastislav Čépe uviedol, že sa k veci vyjadria v pondelok 10. augusta. Rovnako tak aj Kollár.

Hovorkyňa šéfa parlamentu Michaela Jurcová tvrdí, že musia "osloviť súkromnú spoločnosť Fun rádio". "Zatiaľ však môžeme povedať, že ide o štandardný postup v rámci reklamy, pričom sú to finančné prostriedky, ktoré sú alokované na reklamu aj v iných rádiách vzhľadom na ich podiel na mediálnom trhu," poznamenala.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.