V Spišskej Novej Vsi na ulici Starosaskej sa v piatok v ranných hodinách prepadol chodníkový most pre chodcov a cyklistov.
Udalosť si vyžiadala ľahké zranenia ženy, ktorá sa v tom čase nachádzala na moste. Potvrdil to primátor mesta Pavol Bečarik s tým, že ju prepustili po ošetrení z nemocnici.
Mesto, ktorému most patrí, vyhlásilo mimoriadnu situáciu a zabezpečilo dopravné značenie a presmerovanie chodcov.
Situáciu podľa primátora už riešil krízový štáb, avizoval oslovenie statikov a revíziu ďalších mostov. Priblížil, že posledná údržba mosta sa realizovala približne pred štyrmi rokmi. Predpokladá, že dôvodom pádu mohla byť skrytá chyba.
Čaká sa na posudok
„Požiadali sme o spracovanie statického posudku príčin havárie a technologického postupu s cieľom získať návrh na odstránenie spadnutého mosta. Až po spracovaní tejto expertízy sa budeme môcť vyjadriť k príčine vzniku havárie. Na základe výsledku posudku pristúpime k identifikácii technických stavov ostatných mostov,“ doplnil Bečarik.
Polícia začala v tejto súvislosti trestné stíhanie pre trestný čin všeobecného ohrozenia. Po vypracovaní znaleckého posudku sa určí, aký bude ďalší postup vyšetrovania.
Riaditeľ okresného riaditeľstva Policajného zboru v Spišskej Novej Vsi Jaroslav Dulík zároveň informoval, že v rámci dopravných obmedzení budú chodci odkláňaní na lavičku pre chodcov alebo na priechod pre chodcov, ktorý je v blízkosti nákupného centra.
Zároveň sa urobí dopravný projekt, podľa ktorého obmedzia jeden jazdný pruh, ktorý sa vyčlení pre chodcov.
Podpísal sa n tom vek mostu
Primátor ozrejmil, že všetky mosty cez rieku Hornád majú približne 50 až 60 rokov vrátane spadnutého. Po spoločenských zmenách v roku 1990 mesto prevzalo od štátu – Okresnej správy ciest všetky mosty a lávky na svojom území bez akejkoľvek príslušnej technickej dokumentácie.
Postupne zabezpečilo vo vlastnej réžii spracovanie technickej dokumentácie, takzvaných mostných listov a diagnostiky ich stavu, ako aj postupné odstraňovanie porúch na mostných telesách.
Na spadnutom moste bola približne pred štyrmi rokmi zabezpečená výmena pochôdznej časti mosta a izolácia, keď neboli viditeľné poruchy. „Predpokladám, že to musela byť nejaká skrytá porucha, kde došlo k utrhnutiu kotiev predpätého lana,“ dodal Bečarik.