Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.06.2020, 11:55 Aktualizované dňa 09.06.2020 o 13:49

Kontroverzný obchvat Bratislavy napreduje. Úspešne spojili dva mosty cez Dunaj

Násyp s obsahom azbestu podľa bývalého ministra dopravy nie je problémom, ak je materiál zakopaný.

Kontroverzný obchvat Bratislavy napreduje. Úspešne spojili dva mosty cez Dunaj
Zdroj: D4R7 Construction

Prechod cez Dunaj v rámci diaľnice D4, ktorá bude súčasťou južnej časti nultého obchvatu Bratislavy, zahŕňa štyri navzájom spojené mosty. Z toho dva - most cez Dunaj a tzv. Východné predmostie, ktoré premosťuje aj Biskupické rameno - sa dnes podarilo spojiť. 

"Bolo by veľmi pokrytecké, aby som v tejto chvíli ďakoval len ja, preto som pozval aj bývalého ministra," povedal súčasný minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina). "Nedá mi nespomenúť, že v súvislosti s touto stavbou sú aj problémy a treba ich riešiť," dodal Doležal. 

"Chcel by som pochváliť všetkých, ktorí sa na tomto diele zúčastňujú, nikdy sa neje tá kaša taká horúca, ako sa varí, ale v každom prípade treba dodržiavať tie zákony, ktoré na Slovensku platia," povedal bývalý minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). "Diaľnice, ktoré staviame, nemeškajú," dodal. "Postaviť 59 kilometrov nie je možné bez problémov," povedal. 

Problematický násyp

"Nečakajte od ministra, že na každom kroku bude vedieť, čo sa deje, na to sú tam dozory, ktoré sú za to platené," povedal Érsek. Hovoril o problematickej časti diaľnice, ktorej časť obsahuje nebezpečný odpad. "Azbestový násyp nebol postavený," tvrdí bývalý minister. Podľa neho išlo len o azbestové vlákna. "Ak je zakopaný v zemi, tak s tým nie je problém," tvrdí. Kontaminovaná v takomto prípade podľa neho nie je ani podzemná voda.

Za súčasnú situáciu podľa Érseka nezodpovedná ministerstvo dopravy, ale koncesionár, teda spoločnosť D4R7 Constructions.

"Môžem vás uistiť, že tú stavbu nepovolíme, ak nebude staticky v poriadku, alebo tam budú negatívne vplyvy na životné prostredie," vyjadril sa Doležal.

Najväčší projekt 

"Prepojenie dvoch veľkých častí Dunajského súmostia predstavuje značný míľnik celého projektu. Ďalším našim cieľom je zrealizovanie aj zvyšných častí Dunajského súmostia, ktoré by sme chceli celé finálne odovzdať v roku 2021," povedal Michael Heerdt, generálny riaditeľ spoločnosti D4R7 Counstructions, ktorá stojí za výstavbou projektu.

Prechod cez Dunaj v rámci D4 zahŕňa štyri navzájom spojené mosty. Ide o tzv. Západné predmostie premosťujúce Jarovecké rameno, most cez Kajakársku dráhu, most cez Dunaj a tzv. Východné predmostie, ktoré premosťuje aj Biskupické rameno. Práve posledné dva spomenuté mosty sa aktuálne podarilo spojiť.

Projekt verejno-súkromného partnerstva zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami. Koncesionárom projektu D4/R7 je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy počas obdobia 30 rokov. Hlavným dodávateľom projektu je spoločnosť D4R7 Construction.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.