Na vodičov z povolania, ktorí aj v čase šíriacej sa nákazy koronavírusu jazdia a dopravujú tovar, je vyvíjaný veľký psychologický nátlak. Ich rodinný príslušníci sú totiž vykazovaní z firiem a úradov.
Tvrdí to prezident združenia cestných dopravocv Česmad Pavol Jančovič, ktorý preto žiada, aby sa výnimka, ktorá je udelená vodičom, vzťahovala aj na ich rodinných príslušníkov.
Nákladná kamiónová doprava je totiž aj napriek utlmeniu aktivít v mnohých sférach slovenskej ekonomiky stále povolená na vnútroštátnych aj medzinárodných trasách s cieľom zabezpečiť zásobovanie obyvateľstva. Vodiči kamiónov však musia byť vybavení ochrannými prostriedkami, ktoré je povinný zabezpečiť ich zamestnávateľ. Ak to je dodržané, vodičov sa netýka povinná 14-dňová karanténa.
"Napriek enormnej snahe našeho združenia, aby sme zachovali prevádzku a zásobovanie obchodov, lekární, nemocníc a ďalších inštitúcií, ktoré dnes ešte fungujú, máme obrovské problémy s udržaním vodičov na cestách, pretože dochádza k nesmiernemu psychologickému tlaku na nich," vyhlásil Jančovič.
Vodiči podľa neho robia všetko pre to, aby ochránili zdravie svoje aj svojich blízkych. Mnohí z nich preto radšej zostávajú vo firmách, aby svoju rodinu ochránili.
"Bohužial, stretávame sa s obrovským tlakom mnohých zamestnávateľov práve na rodinných príslušníkov, ktorých vykazujú z firiem a úradov len preto, že majú vodičov manželov, partnerov alebo v rodine, bratov," sťažoval sa Jančovič.
Prezident Česmadu preto vyzýva kompetentných, aby pre túto skupinu bola udelená špeciálna výnimka, tak ako je pre vodičov. Rovnako tak aj pre ľudí, ktorí so šoférmi prichádzajú do styku, ako sú dispečeri či technici, ktorí sa starajú o vozidlá.
S týmto problémom sa podľa neho stretávajú vodičov nákliakov, dodáviek či kuriérnych služieb, autobusári č ivodiči sanitiek.