Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.01.2020, 19:15 Aktualizované dňa 27.01.2020 o 20:45

Kamionisti obnovia štrajk, zajtra opäť spustia blokádu

Dôvodom je skutočnosť, že ministerstvá zatiaľ nepristúpili na požiadavky dopravcov upraviť cestnú daň a mýto.

Kamionisti obnovia štrajk, zajtra opäť spustia blokádu
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Slovenskí autodopravcovia plánujú v utorok dopoludnia po dvoch týždňoch obnoviť blokády hraničných priechodov s Českom, Poľskom a Maďarskom. Oznámil to RTVS.

Dôvodom je skutočnosť, že ministerstvá dopravy a financií zatiaľ nepristúpili na požiadavky dopravcov upraviť cestnú daň a mýto.

​Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) večer vo vyhlásení uviedla, že protesty neobmedzia prevádzku osobných áut. Zatiaľ nie je známe, ktoré hraničné priechody dopravcovi zablokujú.

Detaily o rozsahu blokád nie sú zatiaľ známe. "Pôjdeme späť na hraničné priechody. Takže je to znova v štrajku," povedal RTVS podpredseda Únie autodopravcov Slovenska Stanislav Skala.

Protesty sa tak majú obnoviť mesiac pred parlamentnými voľbami.

Pôvodnú blokádu slovenskí autodopravcovia prerušili 13. januára po tom, čo im premiér Peter Pellegrini v prípade ukončenie protestov sľúbil rokovanie. Pri ňom zástupcovia UNAS na rozdiel od inej organizácie cestných dopravcov Česmad Slovakia návrhy ministerstva financií na úľavy v cestnej dani v hodnote 29,9 milióna eur odmietli a následne predložili vlastný návrh.

​Od ministerstva dopravy navyše UNAS žiada zvýšenie zliav z mýta v závislosti od počtu najazdených kilometrov, a to na 18 až 26 percent z terajších troch až 11 percent. Pôvodne UNAS požadoval pozastavenie prevádzky mýtneho systému.

Ministerstvo financií dnes oznámilo, že o vplyvoch návrhu UNAS na štátny rozpočet chce minister Ladislav Kamenický informovať svojich kolegov na rokovaní vlády v stredu. Ministerstvo tiež uviedlo, že nie je dôvod ponáhľať sa s príslušnými zmenami, pretože cestná daň za tento rok bude splatná až v závere januára 2021.

Slovenskí autodopravcovia protestovali už pred desiatimi rokmi, a to v súvislosti so začatím výberu mýta za jazdu nákladných áut a autobusov po diaľniciach a ďalších cestách. Vláda vtedy čiastočne ustúpila nákladným autodopravcom a presadila zníženie spotrebnej dane na naftu.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.