Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Meria 21 kilometrov. Spája Žilinu s Rajcom. A je to jedna z troch tratí na celom Slovensku, kde štát dáva šancu, aby ju prevádzkovali súkromní dopravcovia. To, ktorá železničná spoločnosť bude jazdiť na severe Slovenska, rozhodne výsledok tendra. V ňom momentálne súťažia už iba štátne železnice – sami so sebou. Spoločnosť Arriva odstúpila a Leo Express vylúčili po tom, čo nedodala potrebné dokumenty. Aby prevádzka trate automaticky „neprischla“ Železničnej spoločnosti Slovensko, chystá sa podľa informácií HN nová súťaž.

„Chceme zdôrazniť, že je v našom záujme, aby víťaz na liberalizovanú trať priniesol konkurenciu, a teda predovšetkým lepšie služby pre cestujúcich,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Príliš krátko

S tendrom o žilinskú trať boli problémy už od jeho vyhlásenia, keď sa dopravcovia sťažovali na krátke lehoty. Súťaž vyhlásili len v auguste tohto roka. Nový dopravca, ktorý vzíde zo súťaže, by mal trasu prebrať už od februára 2020 a prevádzkovať nasledujúcich 10 rokov. Spoločnosti tak majú čas len šesť mesiacov.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.