Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.12.2019, 17:30

V hre o trať pri Žiline zostali len štátne železnice. Súťažiť sa bude odznova

  • Súťaž o prvú trať, ktorú ministerstvo dopravy v rámci liberalizácie vyhlásilo ešte v lete, sa končí fiaskom.
  • O úsek na severe Slovenska sa v súčasnosti uchádza už len štátny dopravca.
V hre o trať pri Žiline zostali len štátne železnice. Súťažiť sa bude odznova
Zdroj: Dreamstime

Meria 21 kilometrov. Spája Žilinu s Rajcom. A je to jedna z troch tratí na celom Slovensku, kde štát dáva šancu, aby ju prevádzkovali súkromní dopravcovia. To, ktorá železničná spoločnosť bude jazdiť na severe Slovenska, rozhodne výsledok tendra. V ňom momentálne súťažia už iba štátne železnice – sami so sebou. Spoločnosť Arriva odstúpila a Leo Express vylúčili po tom, čo nedodala potrebné dokumenty. Aby prevádzka trate automaticky „neprischla“ Železničnej spoločnosti Slovensko, chystá sa podľa informácií HN nová súťaž.

„Chceme zdôrazniť, že je v našom záujme, aby víťaz na liberalizovanú trať priniesol konkurenciu, a teda predovšetkým lepšie služby pre cestujúcich,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Príliš krátko

S tendrom o žilinskú trať boli problémy už od jeho vyhlásenia, keď sa dopravcovia sťažovali na krátke lehoty. Súťaž vyhlásili len v auguste tohto roka. Nový dopravca, ktorý vzíde zo súťaže, by mal trasu prebrať už od februára 2020 a prevádzkovať nasledujúcich 10 rokov. Spoločnosti tak majú čas len šesť mesiacov.

Nenechajte sa obmedzovať

Začnite tento rok absolútne bez obmedzení na HNonline.sk. Predplatné balíka DIGITAL teraz len za 1€ na 7 dní.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.