Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.11.2019, 00:00

Župám sa nepáči, keď im berú kompetencie

O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.

Župám sa nepáči, keď im berú kompetencie
Zdroj: Marek Kmeť

Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú p

Nenechajte sa obmedzovať

Začnite tento rok absolútne bez obmedzení na HNonline.sk. Predplatné balíka DIGITAL teraz len za 1€ na 7 dní.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.