°C
Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyNiekoľko krúžkov, doučovania a domáce úlohy – takto často vyzerá týždeň dnešných detí. Najmenšie deti majú zase priveľa hračiek a tým pádom aj podnetov.
„Závisí od toho, akým spôsobom prichádzajú s tými podnetmi do styku. Akým spôsobom ich rodičia využívajú,“ hovorí psychologička Linda Klein.
Ako hovorí, hračky, ktoré sú určené na vzdelávanie detí, by mali používať spolu s dospelými. Tí by ich mali naučiť hrať sa.
„Ak má dieťa plnú izbu hračiek, na ktoré sadá prach, môžeme rozmýšľať nad tým, aký mu to dá odkaz k životným hodnotám.“
Ako tvrdí, voľakedy deťom stačilo pár vecí – drevo, piesok, hlina, alebo na jeseň gaštany. Deti mali zo sveta okolo jedno veľké ihrisko. „Potrebujeme sa najprv zoznámiť s tým okolitým svetom a potom vstupovať do vymožeností dnešnej doby,“ vysvetľuje, že dieťa si najprv potrebuje svet ohmatať.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.