Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.09.2019, 14:40

Exkluzívny prieskum pre HN: Prvýkrát vieme, koľko ľudí by volilo Druckerovu stranu

Agentúra AKO vyhotovila pre Hospodárske noviny volebný model, kde skúmala preferencie strany Dobrá voľba.

Šéfoval Slovenskej pošte, odkiaľ ho súčasná vláda v marci 2016 stiahla ako úspešného krízového manažéra na post ministra zdravotníctva. Po politických turbulenciách, ktoré spustila vražda Jána Kuciaka, sa dokonca ocitol na stoličke ministra vnútra.

Tu však vydržal len približne mesiac a pre konflikt s vtedajším policajným prezidentom Tiborom Gašparom z ministerstva odišiel. Dlhšie bolo okolo neho ticho a teraz Tomáš Drucker zakladá vlastnú politickú stranu Dobrá voľba.

Agentúra AKO v exkluzívnom prieskume pre Hospodárske noviny merala voličský potenciál tejto strany. Pozreli sme sa aj na to, komu by Dobrá voľba mohla brať najviac voličov a ako by obstála v konkurencii iných strán.

V prieskume sa agentúra AKO tiež pýtala Slovákov, koho by chceli za premiéra. Tieto výsledky prinesieme čitateľom už v nedeľu.

Voličský potenciál Dobrej voľby

Pri voličskom potenciáli sa meria, koľko ľudí by vôbec zvažovalo voliť konkrétnu stranu. Druckerovu Dobrú voľbu je podľa prieskumu ochotných voliť takmer 24 percent voličov. Rozhodne by ju nevolilo 69,5 percenta opýtaných.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.