Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.08.2019, 17:30

Motorové súpravy majú väčší predpoklad začať horieť. Na juhu je ich väčšina, hovorí exšéf železníc

Bývalého riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Pavla Kravca sme sa pýtali na aktuálne problémy na železniciach.

Motorové súpravy majú väčší predpoklad začať horieť. Na juhu je ich väčšina, hovorí exšéf železníc
Zdroj: TASR/Milan Kapusta

Počasie robí za posledné roky v doprave veľké problémy. Ako hodnotíte situáciu, ktorá vznikla zo stredy na štvrtok ráno a ochromila vlakovú dopravu na viacerých úsekoch po celom Slovensku?
Stretávame sa s novou vecou, dnes sa pre to využívajú názvy ako supercela (silná búrka sprevádzaná krúpami, pozn. red.). Búrky tropického charakteru, ktoré sme nikdy predtým nepoznali, sú už aj u nás. Tomuto sa nedá nejako predísť.

Nepomohli by v takomto smere nejaké preventívne opatrenia?

Možno to povedie k tomu, že sa po čase ukáže, že niektoré konštrukčné prvky bude treba robiť zosilnené, aby vydržali aj väčšie nárazy. Napríklad na trakčnom vedení sa v dôsledku toho ukáže, že niektoré prvky sú pri silnejších vetroch viacej poškodené a treba ich zosilniť, ale to ukáže až čas.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.