Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.05.2019, 21:08 Aktualizované dňa 16.05.2019 o 13:45

Vallo potvrdil, že ceny za parkovaciu politiku sa znížia. Vysvetlil prečo

  • Za rezidentskú kartu by mali ľudia zaplatiť o 10 eur menej ako bolo pôvodne plánované, čiže 39 eur.
  • Vallo prezradil, že keď začne fungovať parkovacia politika, tak by mohla zlacnieť aj ročná električenka na 199 eur, čo je o 65 eur menej ako doteraz.

Primátor Bratislavy zvažuje úpravu cien pri chystanej parkovacej politike. Za rezidentskú kartu by mali ľudia zaplatiť o 10 eur menej ako bolo pôvodne plánované, čiže 39 eur. Informáciu priniesol Denník N.

Za ďalšíc 10 eur má rezident dostať dve hodiny parkovania v inej zóne. Znížiť ceny chystá primátor aj pri druhom aute, z plánovaných 150 eur na 120 eur. Vallo to povedal na diskusii s Petržalčanmi o parkovacej politike.

​„Zlepšili sme bonus, prvá karta bude stáť 39 eur a nie 49 eur. A ľudia si budú môcť za 10 eur kúpiť dve hodiny parkovania denne. Veľmi výrazne sa bavíme o tom, že druhé auto bude trochu lacnejšie, ako je plánovaných 150 eur," povedal primátor na brífingu.

Podľa Valla veľmi veľa ľudí by chcelo, aby malo parkovanie zadarmo tak ako doteraz. "Lenže nám nejde o tom, aby sme na to zarobili. Ale aby sme mali menej áut, lepší vzduch a krajší verejný priestor," dodal Vallo.

Priznal, že zóny pre regulované parkovanie chce zaviesť začiatkom roka 2021. Pôvodný plán bol september 2020. "Hovorili sme si, že to stíhame na konci roka 2020, ale reálne to vidím až od roku 2021," skonštatoval primátor Bratislavy.

Zlacnieť má aj ročná električenka

Vallo prezradil, že keď začne fungovať parkovacia politika, tak by mohla zlacnieť aj ročná električenka na 199 eur, čo je o 65 eur menej ako doteraz.

Vallo tak musí reagovať na viacero pripomienok mestských častí. Viaceré z nich schválili návrh nového parkovania, ale žiadajú niektoré úpravy.

Napríklad medzi poslancami v Starom meste sa dnes viedla o tom búrlivá diskusia. "Rýchlosť doby, ktorá bola na súčasné spracovanie parkovacej politiky, mne ako starostke nedala mandát a odpovede svojim poslancom k tomu, aby som vedela politicky vyjednať súhlasné stanovisko," argumentovala starostka Starého Mesta Zuzana Aufrichtová. Nevníma to však ako tragédiu. Návrh parkovacej politiky má byť v júni predložený mestskému zastupiteľstvu. Aufrichtová deklaruje, že pokiaľ požiadavky Starého Mesta budú zohľadnené, mestská časť podporí parkovaciu politiku.

Aké sú benefity?

Benefitom parkovacej politiky má byť, že rezident zaparkuje rýchlo a nebude hľadať parkovacie miesto, pretože sa zníži počet ľudí, ktorí parkujú.

Podľa Valla sa z výnosov z parkovacej politiky budú stavať napríklad parkovacie domy. "Mnoho parkovacích miest ubudne. Mesto bude musieť posilniť MHD a vytvoriť nové kapacity na posilnenie."

Vallo zdôraznil, že na parkovacej politike nebude profitovať žiadna súkromná firma. Všetky peniaze z sa rozdelia medzi mestské časti a mesto a pôjdu do fondu mobility.

Vallo sa vyjadril aj kindormáciám, že ľudia budú musieť platiť 10 eur ročne za parkovanie v garáži rodinného domu. Tieto informácie označil za jeden z hoaxov, ktoré sa šírili. "Keď niekto bude chcieť parkovať v garáži, takje to jeho garáž a bude tam parkovať zadarmo."

Ďalším benefitom je aj to, že človek, ktorý nemá auto, bude mať zadarmo 150 hodín ročne pre návštevy

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.