Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.05.2019, 00:00

Matečnej zákon robí problémy aj výrobcom

Povinnosť uvádzať polovicu slovenských výrobkov v reklamných materiáloch spôsobuje podnikateľom v praxi problémy. Dochádza totiž k rôznym výkladom nariadenia.

Matečnej zákon robí problémy aj výrobcom
Zdroj: Dreamstime

Medzinárodná potravinárska firma Nestlé chcela spropagovať svoje výrobky v sieti prevádzok predávajúcich drogériový tovar prostredníctvom reklamných materiálov. Konkrétne išlo o dojčenskú výživu BEBA. Obchodná sieť jej však tieto materiály odmietla umiestniť vo svojich predajniach, a to z dôvodu, že by porušila zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami z dielne ministerstva pôdohospodárstva. Ak by totiž Nestlé malo postupovať podľa zákona, muselo by na pútači reklamovať aj produkt vyrobený na Slovensku.


Zákon je účinný od minulého týždňa a dodávateľom aj odberateľom určuje povinnosť zabezpečiť, že najmenej polovica potravín, ktoré zobrazujú v letákoch, reklamných časopisoch či iných materiáloch, má slovenský pôvod.


Na to, že táto povinnosť je v zákone definovaná spôsobom, ktorý viacerým podnikateľom spôsobuje problémy, už upozornili obchodníci, výrobcovia aj odborná verejnosť. So svojimi pripomienkami sa obrátili na agrorezort, no do dnešného dňa sa nedočkali odpovede. Preto zvažujú ďalšie kroky. „Nariadenie o letákoch je p

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.