Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.05.2019, 00:00 Aktualizované dňa 04.05.2019 o 11:28

Ani Čaputová, ani Mistrík. Transparency vyhodnotilo, kto mal najdrahšiu kampaň

Maroš Šefčovič závery neziskovky odmieta a označuje ich za neférové a nekorektné.

Ani Čaputová, ani Mistrík. Transparency vyhodnotilo, kto mal najdrahšiu kampaň
Zdroj: Hnonline; koláž Stratégie

"Je fakt, že moja protikandidátka má najdrahšiu prezidentskú kampaň v histórii Slovenska," napísal protikandidát budúcej prezidentky eurokomisár Maroš Šefčovič koncom marca tohto roka na Facebooku. Podobne sa on aj iní vyjadrovali pravidelne.

Avšak z údajov, ktoré dnes zverejnila nezisková organizácia Transparency International Slovensko na Facebooku vyplýva, že to nie je pravda. Neziskovka sa odvoláva na celkové oficiálne čísla zo správ samotných kandidátov a strán, ktoré ich podporovali.

Transparency: Najviac minul Šefčovič

Na základe týchto dát bola Čaputovej kampaň až treťou najnákladnejšou pred nedávnymi prezidentskými voľbami. Víťazka minula podľa Transparency 650-tisíc eur.

Druhý bol vedec Robert Mistrík, ktorý sa pred prvým kolom vzdal v prospech Čaputovej. Jeho kampaň stála takmer 700-tisíc eur.

No a najradhšiu kampaň mal práve Šefčovič, tvrdí neziskovka. Na eurokomisárovov úspech v boji o post prezidenta bolo vynaložených 764-tisíc eur.

"Šefčovič si zo všetkých kandidátov najviac nechal platenie faktúr až po voľbách - opticky tak do volieb vyzeral jeho transparentný účet ako relatívne chudobný a eurokomisár mohol zavádzať, ako je jeho súperka kandidátom veľkých peňazí," tvrdí Transparency.

Je to nekorektné, tvrdí Šefčovič

Samotný Šefčovič to však odmieta. "Musím sa dôrazne ohradiť," napísal na Facebooku s tým, že záver Transparency je neférový a nekorektný.

"Viacerí kandidáti spustili billboardovú aj online kampaň niekoľko mesiacov pred jej oficiálnym začiatkom, a preto moja kampaň jednoznačne nemohla byť najnákladnejšia. Je potrebné porovnať všetky výdavky na kampaň vrátane tých mimo oficiálnej časti alebo tých, ktoré neboli priznané ako tretia strana," tvrdí eurokomisár.

Šefčovič tiež tvrdí, že na rozdiel od niektorých svojich konkurentov nemal v roku 2018 žiadne výdavky na kampaň. Pričom zároveň poukazuje na to, že Čaputová na transparentnom účte uvádza výdavky za rok 2018 takmer 235-tisíc eur.

"Nie je jasné, v akej miere ich Transparency International Slovensko zahrnula do nákladov na kampaň," upozorňuje neúspešný prezidentský kandidát.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.