Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.03.2019, 00:00

Prvé kolo kampane: takmer 3 milióny

Nebola to najdrahšia propagácia v histórii, kandidáti však zákonný limit zvládli minúť.

Prvé kolo kampane: takmer 3 milióny
Zdroj: HN/Peter Mayer

Žiadne milióny, kandidáti na prezidenta minuli pred prvým kolom síce stovky tisíc eur, rekordy v najdrahšej kampani v histórii krajiny však nepadali. Na bilbordy, letáky či stretnutia s občanmi v teréne minuli 15 kandidáti viac ako 2,7 milióna eur. Keďže k volebným urnám prišli dva milióny voličov, jeden vhodený hlas tak vyšiel na 1,30 eura.


Najdrahšia kampaň sa nekoná
Počas kampane pritom kandidáti nemôžu prekročiť zákonom stanovenú hranicu 500-tisíc eur. Tá tu pritom nebola vždy, zákon sa menil pred 10 rokmi a prvý, kto si musel ustrážiť svoje financie, boli Ivan Gašparovič a Iveta Radičová počas prezidentských volieb v roku 2009. Práve vtedy sa do zákona stanovila finančná hranica. „Nebolo to limitované a každý mohol minúť, koľko zohnal, od nikoho sa to nevyžadovalo,“ vysvetľuje pôvodný spôsob propagácie kandidátov expert na stratégie kampaní v spoločnosti Restartup Michal Novota. Zákonnú hranicu v aktuálnej prezidentskej kampani atakujú kandidáti, ktorí sa dostali do druhého kola. Tí, ktorým sa boj o prezidentské kreslo skončil pred dvomi týždňami, hranicu neprekročili.

Výnimkou je len Robert Mistrík, ktorý sa kandidatúry nakoniec vzdal dva týždne pred voľbami. Prezentácia jeho tváre ho vyšla na 684-tisíc. Mistrík pritom kampaňoval najdlhšie so všetkých kandidátov. O prezidentské kre

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.