Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.03.2019, 00:00

Prvé kolo kampane: takmer 3 milióny

Nebola to najdrahšia propagácia v histórii, kandidáti však zákonný limit zvládli minúť.

Prvé kolo kampane: takmer 3 milióny
Zdroj: HN/Peter Mayer

Žiadne milióny, kandidáti na prezidenta minuli pred prvým kolom síce stovky tisíc eur, rekordy v najdrahšej kampani v histórii krajiny však nepadali. Na bilbordy, letáky či stretnutia s občanmi v teréne minuli 15 kandidáti viac ako 2,7 milióna eur. Keďže k volebným urnám prišli dva milióny voličov, jeden vhodený hlas tak vyšiel na 1,30 eura.


Najdrahšia kampaň sa nekoná
Počas kampane pritom kandidáti nemôžu prekročiť zákonom stanovenú hranicu 500-tisíc eur. Tá tu pritom nebola vždy, zákon sa menil pred 10 rokmi a prvý, kto si musel ustrážiť svoje financie, boli Ivan Gašparovič a Iveta Radičová počas prezidentských volieb v roku 2009. Práve vtedy sa do zákona stanovila finančná hranica. „Nebolo to limitované a každý mohol minúť, koľko zohnal, od nikoho sa to nevyžadovalo,“ vy

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.