Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Čaputová všetky peniaze neminie, tím sa chce zamerať na online


Kandidátku počas celej kampane výrazne podporuje Progresívne Slovensko. Jeho podpredseda Michal Truban už investoval do propagácie viac ako 30-tisíc eur.
Nákladná kampaň, ktorá sa podobá na tie, ktoré môžeme sledovať v zahraničí. Tak marketéri hodnotia propagáciu kandidátky na prezidentku Zuzanu Čaputovú. Taká prezentácia však niečo stojí, jej tím už preto minul takmer celý zákonom stanovený, polmiliónový limit, týždeň pred prezidentskými voľbami jej tak ostáva už len 30-tisíc. Čaputová sa však môže spoľahnúť na podporu tretích strán, každá z nich totiž môže na propagáciu kandidátky minúť ďalších 100-tisíc eur. Na podporu Čaputovej sa ako tretie strany zaregistrovalo Progresívne Slovensko, jeho podpredseda Michal Truban, ale aj člen jej kampaňového tímu Michal Styk.


Polmiliónová kampaň
Kandidátka tak má ešte rezervu ďalších 300-tisíc eur, vďaka tretím stranám. Z tohto balíka už stihla jej spriaznená strana, ktorá ju nominovala, minúť 400 eur na propagáciu cez sociálne siete. Podobne nízke číslo zatiaľ minul na jej kampaň aj Michal Styk. Na transparentnom účte má však Styk vďaka darom ešte ďalších 30-tisíc.


Zatiaľ najväčšiu sumu na propagáciu Čaputovej minul podpredseda Progresívneho Slovenska Michal Truban. Asi 30-tisíc investoval do reklamného priestoru v televíziách. Pri kolónke reklamná kampaň zase svieti suma 720 eur. Podľa prepočtov HN jej tak na kampaň ostáva ešte 300-tisíc eur. Celkové náklady sa tak môžu šplhať k miliónu.


Hovorca kandidátky Martin Burgr však upozorňuje, že ich už väčšie výdavky nečakajú. Bilbordy totiž majú predplatené do konca marca. „Investovať teraz budeme do online kampane a videospotov v televíziách. Predpokladám, že celú sumu, ktorú ešte máme vďaka tretím stranám, ani nevyužijeme,“ dodal Burgr.


Najsilnejšia bude v online priestore
Čaputovú pritom podporil Robert Mistrík, ktorý sa vzdal kandidatúry pred prvým kolom. Bilbordy, ktoré sa po ňom uvoľnili, potom kúpil tím Čaputovej. Z desiatok bilbordov však kúpili len 23, limitovali ich finančné možnosti. „Časť plôch, ktoré po odstúpení pána Mistríka zostali voľné, sme ešte na začiatku mesiaca objednali od mediálnej agentúry,“ potvrdila šéfka tímu Veronika Gulášová. Išlo pritom o trhovú cen

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.