Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.03.2019, 00:00

Kandidátom dochádzajú peniaze na kampaň. Čaputová má už len 30-tisíc

Zuzana Čaputová chce aj v druhom kole ostať silná na sociálnych sieťach. Stratégiu Maroša Šefčoviča jeho tím pripravuje.

Zmena volebného zákona priškrtila aj rozpočty kandidátov na prezidentskú kampaň. Kým sa Zuzana Čaputová prihovárala voličom už v lete, jej súper Maroš Šefčovič začal s kampaňou oveľa neskôr. A na zvyšné dva týždne mu tak zostáva výrazne väčší balík peňazí.

Po starom by sa pritom Čaputovej započítali iba výdavky, ktoré minula od 14. januára. Podľa novely zákona jej však do povoleného 500-tisícového limitu spadá celá suma, ktorú minula od leta.

Čaputová za mesiace kampaňovania minula podľa údajov Transparency International 470-tisíc eur, na posledné dva týždne jej zostáva približne 30-tisíc eur, čo potvrdil aj jej tím. Šefčovičovi, ktorý s kampaňou začal až koncom januára, zostalo na účte 188-tisíc eur.

Obaja kandidáti však svoje kampane viedli odlišne – Čaputová „stavila“ na zahraničný model a propagovala sa cez sociálne siete, čo ju zatiaľ stálo 165-tisíc eur. Šefčovič sa priklonil k tradičnejšej forme, a teda stavil na bilbordy. Online propagácia ho stála o vyše polovicu menej ako jeho oponentku.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.