Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.03.2019, 00:00

Odchádzajúce združenie sa dostalo k zákazke po prieťahoch

V máji 1998 prišiel do obce Višňové poklepať základný kameň stavby Vladimír Mečiar a spustil tým razenie prieskumnej štôlne.

Odchádzajúce združenie sa dostalo k zákazke po prieťahoch
Zdroj: TASR

Prvé kroky k výstavbe najdlhšieho diaľničného tunela na Slovensku urobil ešte Vladimír Mečiar. V máji 1998 prišiel do obce Višňové poklepať základný kameň stavby a spustil tým razenie prieskumnej štôlne.

Tá sa nachádza v strede medzi dvomi tunelovými rúrami. Slúžila na oboznámenie sa s geológiou stavby, počas razenia tunela ju používali na odvodňovanie. Štôlňu sa podarilo dokončiť za štyri roky, no razenie samotných tunelových rúr sa začalo až v roku 2015.

Plány sa menili

Medzitým vlády hľadali peniaze na náročnú diaľnicu a niekoľkokrát menili dĺžku plánovaného úseku. Prvá vláda Roberta Fica prišla s ambicióznym plánom. „Náš záväzok je vytvoriť podmienky na výstavbu a sprevádzkovanie sto kilometrov diaľnic do roku 2010,“ vyhlásil expremiér v roku 2007. Vládne materiály teda sľubovali do troch rokov dokončiť diaľnicu D1 od Bratislavy po Košice. Zabezpečiť to mali takzvané PPP projekty, teda partnerstvo súkromníka a štátu.

Aj financovanie diaľnice s tunelom Višňové mal pôvodne zabezpečiť súk

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.