Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.02.2019, 00:00

Prieskumy môžu voličov pomýliť. Odborníci reagujú na šance prezidentských kandidátov

Najvýraznejší nárast v doterajšej prezidentskej kampani zaznamenala Zuzana Čaputová.

Rok 2004. Na Slovensku vrcholia prezidentské voľby. Prieskumy favorizovali Eduarda Kukana zo strany SDKÚ, ktorá v súčasnosti nefunguje. Nedostal sa však ani len do druhého kola. To mu ušlo len o tritisíc hlasov. Predbehli ho Ivan Gašparovič a Vladimír Mečiar.

Politológovia vtedy tvrdili, že Kukanovi voliči ostali doma, pretože si mysleli, že má veľký náskok a do druhého kola sa dostane. Podobná situácia sa môže stať aj v roku 2019. Týždne pred prezidentskými voľbami totiž môžu prieskumy ukazovať na toho či onoho lídra, ale situácia sa môže zvrtnúť.

Ktokoľvek môže byť prvý
To, že sa voliči rozhodujú podľa prvých prieskumov, potvrdzuje aj šéf agentúry AKO Václav Hřích. „Rozhodnú sa podporiť iného kandidáta, ktorý má vyššie percentá, a teda väčšiu šancu,“ hovorí Hřích, podľa ktorého začína ubúdať aj nerozhodnutých voličov. Podľa prieskumov je najväčším skokanom kandidátka Zuzana Čaputová.

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.