Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.02.2019, 18:00

Krajiny V4 majú spoločný cieľ. Chcú dostať do popredia železničnú dopravu

  • Vlaková preprava musí byť pretláčaná vpred ako ekonomicky a kvalitatívne najvýhodnejšia forma nákladnej prepravy.
  • Kým vodiči kamiónov môžu napríklad jedným vozidlom a s jedným vodičským preukazom prejsť bez problémov naprieč celou Európou, rušňovodiči, rušne a vozne podliehajú rôznym kontrolám, obmedzeniam a licenciám.
Krajiny V4 majú spoločný cieľ. Chcú dostať do popredia železničnú dopravu
Zdroj: TASR

Dostať viac tovaru na koľajnice. To je spoločný cieľ, ktorý na dnešnom summite v Bratislave prezentovali zástupcovia nákladných železničných firiem štátov V4.

Vlaková preprava musí byť pretláčaná vpred ako ekonomicky a kvalitatívne najvýhodnejšia forma nákladnej prepravy, vyhlásil výkonný riaditeľ Spoločenstva európskych železničných spoločností a manažérov infraštruktúry (CER) Libor Lochman.

V súčasnosti totiž stoja železničiari v tieni kamionistov. Z celkového objemu prepraveného tovaru sa po koľajniciach na Slovensku preváža len osemnásť percent. Európska únia chce, aby sa tento objem zvýšil do roku 2030 na tridsať percent.

Sporné regulácie
Vlaková doprava je oproti kamiónovej ekologickejšia a z dlhodobého hľadiska udržateľnejšia. Podľa Lochmana všam musia inciatívu vyvíjať najmä národné štáty, Brusel vraj pre ne vhodné podmienky už vytvára. Šéf CER krajinám odporúča, aby znižovali poplatky prepravcov za využívanie železničnej infraštruktúry, aby kráčali s dobou a investovali do digitalizácie služieb.

Dočítajte článok teraz len za 1 cent

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.