Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.01.2019, 00:00

Sneženie ukazuje, prečo tovar patrí na koľaje

Nákladné vlaky sú bezpečnejšie než kamióny. Napriek tomu budú u nás firmy ešte dlho uprednostňovať cesty pred železnicami.

Sneženie ukazuje, prečo tovar patrí na koľaje
Zdroj: TASR

Bežný deň na našich cestách – na 10 kamiónov dve osobné autá. Od rána je hlavný ťah upchatý a najviac ho blokujú práve nákladiaky z Česka, Poľska a pobaltských krajín. Toto sú slová starostky kysuckej obce Svrčinovec Renáty Majchárkovej. V regióne, kde na súvislú diaľnicu čakajú už desaťročia, sú podobné situácie na dennom poriadku. Výdatná snehová nádielka ich len zhoršuje. „Do šesť kilometrov vzdialenej Čadce sú už od rána približne hodinové zápchy. To množstvo snehu je takmer nemožné stíhať odhŕňať,“ dodala starostka, keď sa jej HN včera pýtali na stav ciest. Rovnako to vyzeralo aj na Orave, kde pre chýbajúcu rýchlostnú cestu jazdia všetky kamióny cez dediny.

Z kamiónov do kontajnerov
V zimnom období samosprávy nestíhajú cesty odhŕňať a v letnom zasa opravovať. Aj včera na zľadovatených vozovkách po celom Slovensku havarovalo najmenej sedem kamiónov, čo jednak spôs

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.