Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.01.2019, 00:00

Najväčším Slovákom sme otvorili množstvo tém

Nad niektorými výčitkami sa môžeme len pousmiať. Tvrdí to v rozhovore pre HN generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Najväčším Slovákom sme otvorili množstvo tém
Zdroj: Pavol Funtál

Máte za sebou prvý galavečer k ankete Najväčší Slovák. Ako ste spokojní s výsledkom?
Veľmi. Zatiaľ to dopadlo nad očakávania.


Aké boli teda očakávania?
Robíme formát, ktorý je v princípe dokumentárny. Dokázali sme naplniť najzákladnejšiu vec, ktorú sme si s producentom stanovili – dotiahnuť históriu Slovenska od najstarších čias až po súčasnosť do hlavného vysielacieho času. Dosiahli sme to, že sa o osobnostiach Slovenska a jeho histórii živo diskutuje a že 1. januára bol tento program najsledovanejší na trhu. Keď sme sa porovnávali s inými krajinami, tak sme dosiahli vynikajúce výsledky. Máme rozrobené dokumenty o prvej desiatke, máme veľa sprievodných vecí, ktoré budeme robiť. Naozaj si myslím, že sme rozprúdili debatu o tom, kto Slováci sú a kam idú.


Bol to najsledovanejší program večera, ale z hľadiska dňa ho prekonali televízne správy komerčných televízií.
Štandardne sa to hodnotí v kategórii najsledovanejší nespravodajský program.


Ale nemali ste ambíciu poraziť aj tie?
Keby sme vysielali SuperStar alebo Česko Slovensko má talent, možno áno. Lebo to sú typy programov, ktoré sú masové.


Ale nie je aj Najväčší Slovák istým spôsobom historickou SuperStar?
Je dokumentárna a historická, ale nikto tam nespieva. Faktom je, že išlo o najsledovanejší program v daný večer. Malo to svoje vrcholy, malo to drobné priehlbiny. Je náročné odprezentovať 60 osobností tak, aby to odsýpalo. Ale ak sa pýtate, ako som celkovo spokojný, tak veľmi.


A kde boli z vášho pohľadu slabiny?
Nič na svete nie je dokonalé. Ale ak si prečítate reakcie, tak nad niektorými výčitkami sa môžeme len pousmiať.


Napríklad?
To nechám na vás. Otázka pre mňa napríklad je, či Štefan Chrappa, ktorý podal výborný výkon, nemal mať oblek, ktorý by mu viac sedel. Ale sú typy chlapov, na ktorých každý oblek vyzerá pokrčene.


A máte pocit, že ste dostatočne zvládli propagáciu? Napríklad vo využívaní sociálnych sietí, informovaní, kde majú ľudia hlasovať.
Všetky kanály sme využívali dostatočne. Horná hranica hlasovania nebola stanovená.


Narážam na informáciu, kde a ako majú ľudia hlasovať o prvej desiatke.
O tej sa však hlasuje od 1. januára do 1. mája. Nemám pocit, že by sme nevyužívali všetky komunikačné možnosti. Skôr naopak. Podľa mňa nastala situácia, keď Najväčší Slovák vyskakoval odvšadiaľ. Otvorili sme množstvo tém, či bol zastúpený dostatočný počet žien, ktoré osobnosti sa umiestnili a podobne. Kľúčová vec však je, že sa rozhodovalo demokraticky. Nie RTVS nominovala ľudí, ale 24-tisíc hlasujúcich. V tom je princíp toho problému. Tí, ktorí hovoria, že im tam chýbal ten alebo ten, mohli za neho hlasovať.


Je to dostatočná vzorka ľudí?
Je to reprezentatívna vzorka. Ale nie je to sociologický či politologický prieskum, z ktorého treba urobiť šesť zborníkov, tri kolokviá a medzinárodnú konferenciu. Je to v prvom rade popularizačná anketa. To zásadným spôsobom spĺňa tento účel.


Zmeníte komunikačnú stratégiu teraz, keď pôjdu dokumenty a finále?
Isto, ale stratégia vyplýva z toho, na čom sa dohodne naša kreatíva s producentom. To nechávam na ich tvorivé schopnosti.


Predpokladáte, že záujem ľudí aj v hlasovaní sa bude zvyšovať?
Máme ambíciu, aby vznikli kvalitné debaty a dokumenty. Aby sme si nezatvárali oči pred tým, čím tento národ prešiel v rámci svojej historickej cesty. To či, bude hlasujúcich 50-, 100- či 150-tisíc, je pre nás dôležité, ale nie určujúce pri posudzovaní úspechu či neúspechu.


Aké máte teda kvantitatívne meradlo úspešnosti?
Nemám kvantitatívne meradlo. Ale povedzme, že už v tejto chvíli sme pri prepočte na počet obyvateľov omnoho úspešnejší, ako boli v danej chvíli napríklad v Česku alebo vo Veľkej Británii. S týmto projektom sme prišli v správnom čase. Už len to, že sa tu dnes rozprávame práve o Najväčšom Slovákovi, značí,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.