Všetci kandidáti, ktorí sem prídu, dostanú úplne rovnakú otázku. Keď ste šli sem, doprava bola v poriadku, alebo ste stáli v zápchach?
Doprava bola v poriadku, išiel som sem služobným autom, často sem chodím aj električkou. Minulý týždeň bola debata v Cvernovke a tam som šiel električkou.
Ako sa pozeráte z pohľadu primátora, ktorý sa snažil obhájiť svoju pozíciu, že naozaj v Bratislave v posledných mesiacoch povedzme práve dopravná situácia nie je úplne jednoduchá? Stojíme v tých zápchach viac ako je to úplne bežné.
Tu by som celkom nesúhlasil a povedal by som, že za ostatné štyri roky sa v našom hlavnom meste stala jedna veľká zmena. A to je to, že sme rozhýbali všetky kľúčové veci, ktoré sa mesta týkajú. Bratislava sa zdokonalila v doprave, v čistote, v zeleni a Bratislavčania to vidia a hovoria o tom, že konečne môžu byť hrdí na naše mesto. Doprava je veľká téma, a nielen v Bratislave, je to veľká téma v každom hlavnom meste. Keď si pustíte viedenské dopravné správy alebo pražské dopravné správy, poviete si, pánboh zaplať, že ešte nie sme tam. Máme posilnenú vlakovú dopravu. Sľúbil som Bratislavčanom prímestské vlaky, sľub som splnil. Zo Senca z Trnavy vozia 19-tisíc ľudí. Po Bratislave sa dá jazdiť vlakom, na lístok MHD. To bol môj sľub a splnil som ho. Po 50 rokoch sme vrátili električku do Petržalky a pokračujeme druhou etapou. Spustili sme revolučný systém bikesharingu a rozbicyklovali sme Bratislavu a opravili sme rekordný počet chodníkov. Máme nové elektrobusy, autobusy, zavádzame smart riešenia.
Vyčítajú vám, že opravy ciest sa dejú nárazovo vo veľkom a časť mesta je odrezaná. Nedalo sa to lepšie naplánovať?
Ale veď to bolo naplánované. Ja sa nedivím protikandidátom, keď napádajú všetko, lebo nič iné im nezostáva. My sme začali s opravami ciest už v roku 2015, keď som povedal, že meníme filozofiu a nebudeme látať výtlky, ale robíme kompletné opravy. V roku 2015 sme opravili Moyzesovo nábrežie, Námestie 1. mája. V roku 2016 išlo prvých 50 kilometrov, v roku 2017 druhých 50 kilometrov a v roku 2018 sto kilometrov.
Pokiaľ viem, Bratislava má pod správou niečo vyše 400 kilometrov, nie je tých sto kilometrov opráv naraz pre mesto naozaj záťaž?
Obrovskou záťažou bol stav b...
Zostáva vám 85% na dočítanie.