Stále sa hovorí o tom, ako v Bratislave vyriešime verejnú dopravu alebo cyklodopravu, no časť ľudí stále bude chodiť autami. Ako chcete zlepšiť ich komfort?
Kandidoval som aj na post župana Bratislavského kraja, takže množstvo opatrení už mám pripravených. Nosným systémom Bratislavy je koľajová doprava, pre ktorú treba vytvoriť podmienky. V Petržalke, vo Vajnoroch a na Boroch treba urobiť prestupné body integrovanej dopravy, kde by ľudia z Pezinka, Malaciek a zo Senca nechali svoje autá a prestúpili by na električky alebo vlaky. Ak však chcú prísť vlakom, treba v centre mesta postaviť regionálnu stanicu Filiálka, kde by bolo možné bez áut prepraviť desaťtisíce ľudí. Odtiaľ treba viesť veľkokapacitnú podzemnú koľajovú dopravu smerom k Starému mostu.
Ale to je pomerne nákladný a dlhodobý projekt.
Je to nákladné, ale dajú sa na to nájsť prostriedky. Veď by to stavalo mesto, kraj, Železnice Slovenskej republiky. Chcel by som, aby to bola významná investícia, ale nie pre developerov a finančných žralokov. Máte eurofondy a Európsku centrálnu banku, čiže dalo by sa to zložiť. Počul som, že v Bukurešti postavia kilometer metra za 50 miliónov, tak dva kilometre dáme za sto miliónov. Všetko sa dá, sú na to pripravené podklady, len treba vypracovať štúdiu realizovateľnosti a môžeme sa do toho pustiť.
Ak by ste niečo takéto chceli robiť, tak vám asi jedno volebné obdobie stačiť nebude.
To by bola úplne prvá vec, ktorú by som urobil. Nechám na odborníkov, či to bude električka alebo metro, či to bude plytké alebo hlboko pod zemou, no bola by to jedna z prvých úloh. Plus záchytné parkoviská v Petržalke, na Boroch a vo Vajnoroch. Medzi týmito sta...
Zostáva vám 85% na dočítanie.