Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.09.2018, 10:15 Aktualizované dňa 19.09.2018 o 14:53

Železnice kolabujú, ide o katastrofálny stav. Fico nám zatajil 30 miliónov, tvrdia matovičovci

​Expert OĽaNO na železničnú dopravu Jiří Kubáček tvrdí, že bývalý premiér a šéf Smeru Robert Fico zavádza verejnosť o tom, že železniciam sa darí vďaka vlakom zadarmo a znižujú svoju stratu.

Rušeň
Zdroj: Dreamstime

Tieňový minister dopravy OĽaNO Ján Marosz vyzval ministra dopravy Árpáda Érseka, aby okamžite odvolal štátnych manažérov na železniciach.

Dôvodom je katastrofálna situácia na železniciach v posledných dňoch, kedy horeli alebo sa pokazili viaceré rušne. Ľudia kvôli tomu strávili vo vlakoch hodiny bez informácií, prípadne museli ísť pešo po koľajniciach.

"Do vysokých funkcií na železniciach sú natlačení politickí nominanti, ktorí sa tomu nerozumejú. Ak si Érsek nevypočuje našu výzvu, budeme sa snažiť dohodnúť s opozíciou a pokúsiť sa ho odvolať v parlamente," vyhlásil Marosz. Dodal, že dôsledkom tohto zlého manažmentu je zlá organizácia práce, katastrofálna údržba, nejasné hospodárenie a každodenné meškania, na ktoré doplácajú cestujúci.

​Expert OĽaNO na železničnú dopravu Jiří Kubáček na brífingu tvrdil, že bývalý premiér a šéf Smeru Robert Fico zavádza verejnosť o tom, že železniciam sa darí vďaka vlakom zadarmo a znižujú svoju stratu.

"To, čo Fico zamlčal je, že každý rok posiela štát železniciam výrazne viac dotácii. Je síce pravdou, že počas rokov 2014 až 2017 sa strata železníc znížíla o tri milióny eur, dotácie sa však zvýšili o 33 miliónov. Fico nám zatajil 30 miliónov eur," povedal Kubáček. 

Ako ďalej vyhlásil Ján Marosz, z uvedeného vyplýva, že štát míňa na železnice stále viac peňazí, vlakov jazdí rovnako málo a ich kvalita sa zhoršuje. „My sa preto pýtame, kde sú tieto peniaze? Prečo nám na koľajniciach horia rušne, keď do železníc leje štát stále viac peňazí?“ pýta sa Marosz.

Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky Martiny Pavlikovej nevidí generálny riaditeľ spoločnosti Martin Erdössy dôvod na odstúpenie zo svojej funkcie. "Nie je si vedomý žiadneho pochybenia," uviedla Pavliková.

Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vyplývajú tvrdenia OĽANO zo zlej vôle a snahy zneužiť situáciu po nedávnych mimoriadnych udalostiach na železnici. 

"Je nepríjemné, hlavne pre cestujúcu verejnosť, že sa havarijné situácie stali. Samozrejme ich intenzívne vyšetrujeme a robíme opatrenia na zvýšenie našej reakcieschopnosti," uviedol v tlačovej správe hovorca ZSSK Tomáš Kováč. 

"Paradoxom je, že na tlačovej konferencií páni Marosz a Kubáček na troch grafoch prezentovali dva úspechy súčasného manažmentu ZSSK (ktorý nastúpil v strede roka 2016) – znižovanie straty a rast tržieb. Pán Kubáček zamlčal okrem iného fakt, že od roku 2014 vzrástol počet prepravených pasažierov o viac ako 50 percent a ZSSK tento nárast zvláda s rovnakým počtom zamestnancov," reagoval Kováč na informácie, ktoré odzneli na brífingu OĽaNO. 

Tieňový minister Ján Marosz a expert na dopravu Jiří Kubáček
Zdroj: HNtelevízia

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.